וול סטריט ננעלה בעליות שערים בתום יום תנודתי מאוד

הנפט מסוג WTI צנח במהלך המסחר מתחת ל-30 דולר לחבית ■ היום לא פורסמו נתוני מאקרו ועונת הדוחות ממשיכה, אך לא היו דיווחים מהותיים ■ ביוליין תשתף פעולה עם מרק ■ BP מקצצת 4,000 משרות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

בתום יום (ג') מסחר תנודתי מאוד, המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים, זאת ברקע לנעילה חיובית בבורסות אירופה והקריסה המתמשכת במחירי הנפט. היום לא פורסמו נתוני מאקרו, ועונת הדוחות ממשיכה, אך לא היו דיווחים מהותיים. 

 

הפניקה שנוצרה בשווקים בעקבות הקריסה במחירי הנפט והחשש מהאטה בסין, הובילה לכך שכמחצית מהמניות במדד ה-S&P נכנסו באופן רשמי לטריטוריה דובית. כלומר, 247 מניות ירדו ב-20% ומעלה מרמות השיא שלהן ב-52 השבועות האחרונים.

לאחר צניחה של 5.3% אתמול, בורסת שנחאי התייצבה היום וסיימה בעלייה של 0.2%. היואן הסיני יציב גם היום, זה היום השלישי ברציפות. באירופה המדדים עולים היום, אך בשוק עדיין חוששים כי העליות הן רק תיקון בדרך להמשך ירידות.

לראשונה מזה 7 שנים, ב-JP מורגן ממליצים למשקיעים לא להיות חשופים לשוק המניות. האנליסטים כותבים שצריך לנצל כעת כל עלייה כדי למכור מניות, כי הסיכון גדול מאוד. (לסיפור המלא)

"משקיעים לטווח ארוך יוכלו למצוא הזדמנויות קנייה בשוק בכפוף לפרסום נתונים כלכליים ודוחות טובים", אמרה כריסטינה הופר מ-Allianz Global Investors. 

סגן יו"ר הפד, סנטלי פישר, צפוי לנאום היום בוועידה כלכלית בפריז, וגם יו"ר הפד בריצ'מונד ינאם היום.

הנפט שוב נסחר בתנודתיות חריפה היום. במהלך המסחר החוזים מסוג WTI נפלו ביותר מ-4.5% מתחת ל-30 דולר לחבית, לראשונה מאז דצמבר 2003, אך בסיום ננעלו ברמה של 30.4 דולר לחבית. הברנט ירד ביותר מ-2% וננעל ברמה של כ-31 דולר לחבית. בתוך כך, מדינות החברות בקרטל הנפט אופ"ק ביקשו לכנס דיון חירום. 

חשש בארה"ב: הנפט בדרך ל-20 ד' - ושליש מתעשיית האנרגיה תפשוט רגל

 

בצל הקריסה המתמשכת במחירי הנפט, חברת האנרגיה BP  הודיעה כי היא מקצצת 4,000 משרות.

מבין המניות שבלטו היום נציין את אלקואה  שפרסמה אתמול דוחות כספיים מעורבים: הרווח למניה עקף את התחזיות, אבל ההכנסות פיספסו את צפי האנליסטים. 

ביוליין  הודיעה היום כי תשתף פעולה עם ענקית התרופות מרק. שתי החברות יערכו מחקר קליני בתרופות שהן מפתחות לטיפול בסרטן הלבלב.

מניה ישראלית נוספת שריכזה היום עניין היא DSPG , שקפצה בחדות לאחר שדיווחה כי תספק מעבדי קול ליצרנית סלולר מובילה.

 חברת Lululemon Athletica  העלתה את התחזית לתוצאות הרבעון הרביעי על רקע מכירות חזקות בחגים. 

טאואר  זכתה היום להמלצת קנייה אגרסיבית מבית ההשקעות דרקסל-המילטון במחיר יעד של 28 דולר, פרמיה של כמעט 120% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

קרדיט סוויס העלה את מחיר היעד למניית אלפאבית  (גוגל) למחיר של 900 דולר, לעומת מחיר יעד קודם של 850 דולר.