הסכם קיבוצי בבזק בינלאומי: תוספות שכר, מענקים ועוד

ההסכם חושף: כל עובד יקבל מענק של 20 אלף שקל, הגדלת ההפרשות הסוציאליות ועוד

הסכם קיבוצי נחתם היום בחברת בזק בינלאומי. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן; מנכ"ל בזק בינלאומי, מוטי אלמליח; ויו"ר ועד העובדים בחברה, לימור ליברמן-לביא; חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי ראשון לעובדי החברה.

ההסכם, שתוקפו ל-3 שנים ויחול על כ-1,900 עובדים, כולל בין היתר תוספות שכר, מענק חתימה, שיפור התנאים הסוציאליים והגדלת ההפרשות הפנסיוניות.

בהודעה שפרסמו הצדדים נמסר כי ההסכם קובע כי במשך כל תקופת ההסכם, העובדים בחברה יקבלו תוספות שכר בגובה ממוצע של כ-12.5%. כבר בשנה הראשונה להסכם שכר המינימום בחברה לא יפחת מ-7% מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק, וזאת בנוסף לעדכונים הצפויים בשכר המינימום במשק בשנים הקרובות.

עובדים בעלי ותק של שנתיים לפחות יקבלו בתחילת ההסכם תוספות שכר באופן דיפרנציאלי, עד לגובה של כ-30%, על בסיס פרמטרים של ותק וגובה שכר. בשנה השנייה והשלישית להסכם העובדים יקבלו תוספות נוספות בגובה ממוצע של כ-3%, כאשר חלק מהתוספת יהיה קבוע וחלקו יינתן על-פי הצטיינות בעבודה. ההסכם הקיבוצי גם מסדיר וקושר את הבונוס לעמידה ביעדי החברה.

נזכיר כי לפני כשבועיים נחשף ב"גלובס" כי ההסכם עמד בפני פיצוץ, בעקבות דרישת בזק בינלאומי שמיזוג בין בזק לבין בזק בינלאומי וביטול ההפרדה המבנית בין החברות יסיים את ההסכם או שיכניס את העובדים תחת הסכמים שחלים בבזק. העובדים התנגדו, והסעיף ירד, וסוכם כי במקרה כזה הצדדים יישבו למשא-ומתן מחודש. 

עוד נקבע כי העובדים יקבלו מיד עם החתימה על ההסכם מענק חתימה חד-פעמי על-פי הוותק שלהם בחברה, בסכום של עד 20 אלף שקל. כל התוספות הכלכליות לעובדים יחולו באופן רטרואקטיבי החל מחודש אוקטובר 2015.

במקביל לתוספות השכר, יוגדלו ההפרשות הפנסיוניות של העובדים, כאשר עובדים בעלי ותק של שנה וחצי ומעלה יהיו זכאים להפרשות פנסיוניות בגובה המקסימלי הקבוע בחוק.

בנוסף לכך, ההסכם מגדיל את מכסת ימי החופשה של העובדים ב-3 ימים נוספים ובשני ימי בחירה. מכסת הצבירה המקסימלית תועלה בהתאם. 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "אני מבקש להודות להנהלת החברה בראשות מוטי אלמליח על שיתוף הפעולה ועל ההחלטה להציב את האדם העובד במרכז. ההסכם הקיבוצי שהשגנו בבזק בינלאומי הוא קודם כל אמירה חברתית חשובה. תנאי העסקה הוגנים הם לא רק תנאי לשמירת היציבות בענף אלא כלי חשוב לצמצום הפערים ולשינוי חברתי אמיתי. יישר כוח גם לאיגוד המקצועי ולוועד העובדים שהפגינו נחישות ואחריות לאורך הדרך והביאו לגיבושו של הסכם מצוין שמטיב עם העובדים ומבטיח את עתיד החברה". 

מנכ"ל בזק בינלאומי, מוטי אלמליח, מסר: "ההסכם שנחתם היום הוא הוכחה לכך ששיתוף-פעולה ויחסי אמון בין ההנהלה והעובדים מביאים לתוצאה הטובה ביותר הן לחברה והן לעובדים עצמם. ההבנה המשותפת כי עמידה ביעדים העסקיים הכרחית להצלחתה של החברה בהמשך, היא שסללה את הדרך להסכם הגון ומיטיב לעובדים. אני מודה לנציגי ההסתדרות על הליווי המקצועי ולוועד העובדים ובראשם יו"ר הועד לימור ליברמן-לביא על האחריות והמקצועיות אשר גילו לאורך המשא-ומתן כולו. זהו צעד משמעותי להמשך חיזוק השותפות והמחויבות ההדדית הקיימת בקרב עובדי החברה. נמשיך להשקיע גם בעתיד בעובדינו, המבדלים וממצבים אותנו כחברה מובילה לאורך זמן, בטכנולוגיה, בחדשנות ובשירות מעולה עבור לקוחותינו". 

\יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי, מסר: "יצרנו מציאות חיים חדשה עבור קרוב לאלפיים עובדי בזק בינלאומי. מתוספות השכר ועד הבטחת הביטחון התעסוקתי והגדלת הבטחון הסוציאלי, הבאנו להישגים משמעותיים שמשקפים את הדאגה לעתיד העובדים. ההסכם שנחתם מוכיח שוב כי ההתאגדות בהסתדרות היא הכלי הממשי של העובדים לשפר את מעמדם ומצבם.
יו"ר ועד העובדים בחברת בזק בינלאומי, לימור ליברמן לביא, מסרה: "זהו יום חג עבורנו. ההסכם מביא בשורה גדולה ומבטיח עתיד טוב יותר הן לעובדים והן לחברה. הסכם זה משקף מספר עקרונות שהנחו אותנו לאורך כל המשא-ומתן: חיזוק הביטחון התעסוקתי, חשיבה לטווח ארוך על העובד ומשפחתו עם דגש על נושא הפנסיה, שוויון בין העובדים, חיזוק אוכלוסיות חלשות, כל זאת תוך שמירת הערכים שהפכו את החברה הזו למובילה בתחומה".