איל נפט אמריקאי: הסעודים נכשלו, הנפט יזנק עד כ-90%

הארולד האם, מייסד ענקית האנרגיה Continental Resources, אמר כי הניסיון של סעודיה להציף את השוק בנפט כדי "לחסל" את תעשיית הנפט האמריקאית - נכשל

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הניסיון של סעודיה להציף את השוק בנפט במטרה לפגוע בתעשיית האנרגיה האמריקאית - נכשל. כך קובע איל הנפט האמריקאי הארולד האם (Hamm).

"הסעודים 'שפכו' 1.8 מיליון חביות נפט במטרה להטביע אותנו. זו הייתה טעות חמורה עבורם. הייתי אומר טעות של טריליון דולר", כך אמר האם בראיון שנערך עימו אתמול (ג') ב-CNBC.

האם, מייסד ענקית האנרגיה Continental Resources, התייחס גם לדיווחים לפיהם סעודיה שוקלת להנפיק חלק מחברת הנפט הממשלתית שלה ארמקו (Aramco) ואמר כי הסעודים חייבים למכור חלק מהעסקים שלהם כדי להתמודד עם הירידה החדה במחירי הזהב השחור, ירידה שהם גרמו לה. 

הלחץ על סעודיה ועל המדינות המפיקות הנפט האחרות התגבר אתמול עוד יותר כאשר מחיר חבית מסוג WTI צנח מתחת ל-30 דולר לחבית לראשונה מאז דצמבר 2003. היום מחירי הנפט עולים ביותר מ-1%.

בתוך כך, שר החוץ של ניגריה, אחת החברות המובילות בקרטל אופ"ק, הודיע אתמול כי מספר חברות בארגון ביקשו לכנס דיון חירום. עם זאת, חברות אחרות, ביניהן סעודיה ואיראן, הודיעו כי לא תתקיים פגישת חירום כדי לדון במחירי הנפט, לפני הפגישה הרגילה הבאה של הארגון.

ב-12 החודשים הקרובים האם צופה כי מחירי הנפט יזנקו לרמה של כ-50-60 דולר לחבית. להערכתו, היצע הנפט בארה"ב יירד ויגיע לשיווי משקל עם הביקוש. "זה יקרה במחצית השנייה של השנה", הוא מציין.