המניה הישראלית שמשלימה זינוק של 900% בחמש שנים

ארקו מקצה 22.5% מפעילות אספקת הדלקים של GPM תמורת 70 מיליון דולר ■ בעל השליטה אריק קוטלר: "ההנפקה לקרנות המתמחות בתחום האנרגיה והדלק, מלמדת על הבעת אמון בפועלה ובמיצובה של GPM"

אריק קוטלר מציף ערך לפעילות אספקת הדלקים של חברת ארקו   בארה"ב, המרוכזת בחברת GPM. ארקו עדכנה הבוקר כי GPM חתמה על הסכם עם חברת השקעות אמריקאית להקצאת 22.5% מפעילות אספקת הדלקים שלה תמורת 70 מיליון דולר, מחיר המשקף לפעילות שווי של 312 מיליון דולר אחרי הכסף. ביתרת הזכויות של אספקת הדלקים (77.5%) תחזיק GPM.

מניית ארקו הגיבה בעלייה של כ-7% לעדכון, והשלימה עלייה שנתית של 35% לשווי שוק של 680 מיליון שקל, אחרי זינוק של900% בחמש השנים האחרונות.

ההקצאה נעשית במניות חברה בת ייעודית שהוקמה כשותפות מוגבלת (MLP) שתאגד את הסכמי אספקת מוצרי הדלק של GPM, לפי מחיר של 20 דולר ליחידת השתתפות, ובהקצאה כוללת של 3.5 מיליון יחידות השתתפות (מסוג A). את ההשקעה מבצעת חברת ההשקעות האמריקאית באמצעות שתי קרנות המתמחות בתחום האנרגיה והדלק.

בדרך להנפקת השותפות?

GPM מפעילה תחנות דלק וחנויות נוחות וכן מספקת דלקים בסיטונאות ביותר מ-750 אתרים בחוף המזרחי של ארה"ב, בדרום מזרח ובמרכז המדינה, ובסך הכול ב-16 מדינות בארה"ב. ארקו מחזיקה ב-75% ממניות GPM, המהווה את פעילותה העיקרית. ביתרת המניות מחזיקה קרן DK פרטנרס.

צמד בעלי מניות השליטה בארקו הם קוטלר, המכהן כיו"ר ומנכ"ל, ושותפו מוריס וילנר המחזיקים ב-85% מהונה בחלוקה דומה - החזקה המשקפת לכל אחד מהשניים שווי נוכחי של קרוב ל-300 מיליון שקל.

הקצאת המניות בחברה הבת היא צעד ראשון בדרך להנפקה אפשרית של השותפות המוגבלת שמקדמת ארקו בחודשים האחרונים בארה"ב, עם טיוטת תשקיף רביעית שהוגשה לרשות ני"ע האמריקאית בחודש ספטמבר לקידום המהלך.

אריק קוטלר אמר היום כי "ההנפקה הפרטית שבוצעה לקרנות המתמחות בתחום האנרגיה והדלק מלמדת על הבעת אמון בשותפות אותה הקימה GPM, ועל פועלה ומיצובה של החברה בתחום הדלק בארה"ב".

הוא הוסיף כי "GPM תמשיך בפעילותה העסקית כפי שהייתה קודם לעסקה, הכוללת הפעלת תחנות דלק וחנויות נוחות וכן אספקת דלקים בסיטונאות. השינוי העיקרי יתבטא בכך ש-GPM תרכוש מהשותפות את הדלקים לצורך הפעלה ואספקה, והשותפות תרכוש מספקיות הדלק את הדלקים שהיא תספק ל-GPM". קוטלר ביקש להדגיש כי "הכספים שינבעו מהמהלך ישמשו את השותפות לאיתור הזדמנויות עסקיות והשבחתן, תוך מתן ערך מוסף לבעלי העניין בה". "ארקו נסחרת בדיסקאונט"

במועד הקלוזינג של העסקה שהיה אתמול (12.1), השותפות שהקימה GPM קיבלה על עצמה את כל הזכויות וההתחייבויות שבין GPM לספקיות הדלקים שלה, והתקשרה עם GPM בהסכמי אספקה בלעדיים ל-10 שנים, בהם נקבע כי GPM תרכוש מהשותפות דלקים בתמורה לעלות הרכישה מספקיות הדלק, בתוספת מרווח קבוע של 4.5 סנט לגלון. לשותפות גם הומחו התחייבויות פיננסיות של GPM בהיקף של 64 מיליון דולר, הכוללות הלוואות בעלים, הלוואות וחובות שוטפים לספקיות הדלק.

בארקו העריכו כי ה-EBITDA המתואמת (רווח לפני מימון ומסים בניטרול הוצאות) של השותפות ב-2016 תעמוד על 27 מיליון דולר, בהתבסס על תחזיות היקף הדלקים שיסופקו ל-GPM במהלך השנה (כ-624 מיליון גלונים). עוד אתמול, חתמה השותפות על תוספות ושינויים של הסכם אשראי עם סינדיקציה הכוללת ארבעה בנקים אמריקאיים, בנוגע לקו אשראי בהיקף של עד 110 מיליון דולר, עם אופציה להרחבתו עד ל-220 מיליון דולר.

למרות השווי המרשים בו נסחרת היום מניית ארקו, בחברת רוסאריו ייעוץ ומחקר מזהים דיסקאונט בערכה ומעניקים לה מחיר יעד של 1.65 שקל - גבוה ב-40% ממחירה היום. ברוסאריו כותבים כי "על אף הנטייה הטבעית לראות בצניחת מחירי הנפט כגורם הבלעדי המסביר את המומנטום החיובי בתוצאות הכספיות של GPM ובמניית ארקו, אנו מאמינים כי אין לזקוף את השיפור והצמיחה בתוצאות ובמרווחים שמציגה GPM ברבעונים האחרונים לסביבת מחירי הנפט. נהפוך הוא, אנו מייחסים חלק ניכר מהשיפור בתוצאות דווקא להטמעה מוצלחת של הרכישות שביצעה GPM בשנים האחרונות, כמו גם לחיזוק הקשר עם ספקי הדלק והסחורות הגדולים, להרחבת הפיזור הגיאוגרפי ולשימור ושיפור מעמדה התחרותי".

"מומנטום חיובי במניית ארקו"

עוד הוסיפו ברוסאריו, כי "GPM הציגה בתשעת החודשים הראשונים של 2015 עלייה משמעותית בתוצאות ביחס לתקופה המקבילה, ובהתאם נהנתה מניית ארקו ממומנטום חיובי. אמנם חלק מההצלחה מיוחסת לירידת מחירי הנפט, אך אנו כאמור משייכים את מרבית העלייה להטמעה מוצלחת של שלוש עסקאות הרכישה שביצעה GPM בתקופה זו. אנו מאמינים כי המומנטום החיובי במניה יימשך, בזכות יכולתה של GPM להוציא אל הפועל עסקאות רכישה נוספות ולהטמיען באופן מוצלח בפעילותה".

הכנסותיה של GPM בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר - שחיקה של 5% ביחס לתקופה המקבילה ב-2014. אולם, החברה שיפרה את שיעורי הרווחיות שלה, ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של 8.5 מיליון דולר - קפיצה של 130% ביחס לתקופה המקבילה. GPM מעסיקה כ-5,500 עובדים, ובארקו מעריכים כי בסיכום 2015 יגיעו מכירותיה לכ-570 מיליון גלונים של דלק.