אירופה ננעלה בירידות חדות; מניית רנו ירדה מעל 10%

אחרי פולקסווגן: גם יצרנית הרכב רנו חשודה בזיוף תוצאות מבחני זיהום האוויר ■ בורסת סין ננעלה בעליות של כ-2%, אך עדיין קרובה מאוד לטריטוריית "שוק דובי" ■ הנפט נותר במוקד לאחר שנפל השבוע לשפל של 12 שנה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות שערים חדות, כשפריז יורדת 1.8% ופרנקפורט יורדת 1.7%. במקביל, המדדים בוול סטריט נסחרים בעליות, לאחר פתיחה שלילית. החשש מפני האטה בסין ממשיך לתת את אותותיו, בעוד מחירי הנפט מתאוששים היום, אך עדיין נסחרים סביב שפל של 12 שנה.

מדד הסטוקס 600, מדד הבנצ'מארק, ירד בשיעור של כ-1.6%.

 

היום החוזים על הנפט נסחרים בעליות של כ-2% (נכון לשעת נעילת הבורסות באירופה), כשחבית מסוג WTI נסחרת סביב 31 דולר וחבית מסוג ברנט נסחרת סביב 30.9 דולר.

מניות ענקית הרכב הצרפתית רנו  צנחו בחדות בבורסה באירופה, בעקבות חשדות להונאה במבחני הפליטה ברכביה - ממש כמו הסיפור של פולקסווגן. ׁׁ(לסיפור המלא)

בגרמניה פורסם היום כי שיעור הצמיחה ב-2015 עמד על 1.7% בשיעור שנתי.

הסוחרים, כאמור, מתמקדים גם בעונת הדוחות. חברת ריצ'מונט, שמחזיקה במותגים כגון Cartier ו-Piaget, דיווחה היום כי המכירות ברבעון הרביעי של 2015 ירדו ב-4%. בבריטניה, חברת Burberry  הודיעה כי ההכנסות טיפסו ב-1% ברבעון הרביעי.

לקראת שוק דובי בסין

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת, בצל ירידות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. בורסת שנגחאי ביצעה לקראת הסיום "סיבוב פרסה" וסיימה בעליות של כ-2%. עם זאת, שוק המניות הסיני עדיין קרוב להגדרת "שוק דובי", כלומר ירידה של מעל 20% מהשיא האחרון. 

 

התנודתיות העזה במחירי הנפט מדאיגה את השווקים, לאחר שהשבוע נפל מחירו של הזהב השחור אל מתחת לרף ה-30 דולר לחבית, לראשונה מאז דצמבר 2003. בהתייחס לנפט כתבו הבוקר ב-Perpetual כי "הירידות בשוקי העולם החריפו השבוע למרות נתוני מאקרו חיוביים משהו בארה"ב ובסין".

כתוצאה מכך, מניות האנרגיה דוגמת PertoChina  ו-CNOOC  ריכזו עניין רב.

הבנק המרכזי הסיני ממשיך בניסיונות לקבע שער ליואן, תוך פיחות שערו כפי שעשה בחודשים האחרונים. "המטבע הסיני גורם למתחים בעולם כולו. מה שאנחנו רואים עכשיו הוא בחלקו בגלל התערבות ממשלתית", ציינו הבוקר ב- BMO Global Asset Management.

"הסוחרים מודאגים יותר ויותר שהשוק האמריקאי לא יעמוד בעוד העלאות ריבית השנה מצד הפד", ציינו ב-Sumitomo Mitsui Trust Bank, כחלק מההסבר לירידות השערים חדות בשוקי העולם

ביפן דווח כי הזמנות המכונות נפלו בנובמבר ב-14.4% לעומת אוקטובר אשתקד, הירידה הראשונה מזה 3 חודשים. הנתון הוא אינדיקטור חשוב להשקעות הון, והשוק ציפה לירידה מתונה יותר של 7.9%. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]