וול סטריט ננעלה בעליות חדות; המדדים עלו עד 2%

הנפט התאושש היום ■ בכיר בפד: הירידה במחירי הנפט פוגעת בהתאוששות האינפלציה ■ תביעות האבטלה השבועיות גבוהות מהצפוי ■ ג'יי.פי מורגן עקף את התחזיות ■ גו-פרו פרסמה אזהרת רווח ■ Yelp ספגה הורדת מחיר יעד

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים חדות, על רקע התאוששות מחירי הנפט, לאחר המפולת במניות אמש. בנוסף, הסוחרים ממשיכים להתמקד בעונת הדוחות שנפתחה השבוע.

האנליסט הבכיר טום לי אמר היום בראיון ל-CNBC כי "צריך לכבד את מה שהשוק אומר, וזה שאנשים שמרגישים חוסר ביטחון לוקחים צעד אחורה, והסיכון מתפרץ. בנוסף, יש דפלציה. אבל אני אופתע אם מדובר בסוף של השוק השורי".

 

מחירי הנפט התאוששו היום, לאחר הנפילות של הימים האחרונים. מחיר חבית נפט מסוג WTI עלה היום ב-2.36% ל-31.2 דולר, וחבית נפט מסוג ברנט עלתה ב-2.3% ל-31 דולר.

 

בורסות אירופה ננעלו היום בירידות חדות, לאחר שהמסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, בצל ירידות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. בורסת שנגחאי ביצעה לקראת הסיום "סיבוב פרסה" וסיימה בעליות של כ-2%. עם זאת, שוק המניות הסיני עדיין קרוב להגדרת "שוק דובי", כלומר ירידה של מעל 20% מהשיא האחרון.

הבנק המרכזי הסיני ממשיך בניסיונות לקבע שער ליואן, תוך פיחות שערו כפי שעשה בחודשים האחרונים. "המטבע הסיני גורם למתחים בעולם כולו. מה שאנחנו רואים עכשיו הוא בחלקו בגלל התערבות ממשלתית", ציינו הבוקר ב- BMO Global Asset Management.

"הסוחרים מודאגים יותר ויותר שהשוק האמריקאי לא יעמוד בעוד העלאות ריבית השנה מצד הפד", ציינו ב-Sumitomo Mitsui Trust Bank, כחלק מההסבר לירידות השערים חדות בשוקי העולם.

נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום כי ייקח לאינפלציה יותר זמן להגיע ליעד של 2%, בשל ירידת מחירי הנפט. בנאום שנשא היום במועדון הכלכלי של ממפיס אמר בולארד כי הטיעון של הפד, לפיו האינפלציה תגיע ליעדה בטווח הזמן הבינוני, "עדיין תקף, אך כעת נראה שייקח יותר זמן ממה שחשבנו תחילה". דבריו חשובים, שכן הפד מבסס את פעולותיו, בעיקר בסוגיית הריבית, גם על האינפלציה.

בתחום המאקרו, בגרמניה פורסם היום כי שיעור הצמיחה ב-2015 עמד על 1.7% בשיעור שנתי.

בארה"ב התפרסמו, כמדי יום חמישי, תביעות האבטלה השבועיות לשבוע החולף, שהסתכמו ב-284 אלף (עלייה של 7,000). מדובר בנתון גבוה מהצפי, שעמד על כ-275 אלף.

כמו כן התפרסם מדד מחירי מוצרי היבוא לארה"ב, שירד בדצמבר בשיעור של 1.2%, פחות מהצפי לירידה של 1.4%.

עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה היום, כשבנק ההשקעות ג'י.פי מורגן צ'ייס  דיווח לפני פתיחת המסחר על רווח נקי של 5.4 מיליארד דולר או 1.32 דולר למניה ברבעון הרביעי של 2015, 7 סנט מעל תחזיות האנליסטים. ההכנסות עלו ל-23.75 מיליארד דולר, בעוד התחזיות בשוק עמדו על הכנסות של 22.89 מיליארד דולר.

מנכ"ל הבנק, ג'יימי דיימון, אמר לאחר פרסום הדוחות: "איננו צופים מיתון, אני חושב שכלכלת ארה"ב נראית די טוב כרגע".

אינטל  צפויה לפרסם את תוצאותיה לאחר סיום המסחר. 

בסט ביי  ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי המכירות שלה בתקופת החגים נפלו ב-1.2%, בעיקר בשל ירידה במכירות מכשירי הסלולר.

מניית גו-פרו  ריכזה עניין, לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח חמורה. במקביל בריימונד ג'יימס חתכו את מחיר היעד ל-30 דולר, מ-36 דולר.

מניית Yelp ספגה הורדת מחיר יעד ל-15 דולר מ-21 דולר על-ידי B riley.