חבריו ליחידה של גבריהו מ"שוברים שתיקה": אלה השקרים שלך

אבנר גבריהו, דובר "שוברים שתיקה" שהופיע באו"ם והעיד על "פשעי מלחמה" של צה"ל בשטחים, זוכה לתגובה מוחצת מצד חבריו ליחידת "עורב"

אבנר גבריהו "שוברים שתיקה" / צילום: מתוך הוידאו
אבנר גבריהו "שוברים שתיקה" / צילום: מתוך הוידאו

ארגון "האמת שלי", היוצא נגד "שוברים שתיקה" וחושף עדויות של חיילים ששירתו בשטחים, מפרסם בדף הפייסבוק שלו מכתב פתוח של חבריו ליחידה של אבנר גבריהו, דובר "שוברים שתיקה" שאף העיד באו"ם נגד צה"ל ודיבר שם על מקרי התעללות של חיילים באוכלוסייה פלסטינית. במכתבם מתייחסים חברי היחידה של גבריהו ל"פשעים" עליהם דיבר בעבר ומציגים אותם כשקרים.

 

מתוך עדותו של גבריהו באו"ם

להלן המכתב במלואו, כפי שפורסם ב"האמת שלי":

היי אבנר, זה אנחנו החברים שלך מהצבא, מהעורב. החלטנו גם אנחנו לשבור שתיקה. רוצים להפסיק לקרוא כבר עכשיו? אז אל. אנחנו היינו שם לא פחות ממנו, עכשיו הגיע הזמן שתשמעו גם את האמת שלנו. אתם צועקים בכל פורום אפשרי שצריכים לשמוע אתכם, הגיע הזמן שתקשיבו גם לנו. היינו מוכנים לחטוף כדור בשבילו פעם, היינו איתו שם בפעילויות שהוא מדבר עליהן (בהן הצלנו חיי אדם רבים ומנענו אין-ספור פיגועים בלב מדינת ישראל). בעצם כשהוא אומר שביצעו פשעי מלחמה, הוא מתכוון לכל אחד ואחד מאיתנו, בכל משפט שומעים שני צדדים לא?

נתחיל:

הפוסט הזה נכתב בשיתוף חברים רבים ליחידה, אבנר שירת יחד איתנו בעורב צנחנים מנוב' 2004 עד מרץ 2007. בין אם בצוות/ בצוות מקביל או ביחידה באותו הזמן. החלטנו לפרט חלק מהעדויות שלו שמאשימות אותנו בדברים שלא היו ולא נבראו או סולפו מהיסוד והקשר בינן למציאות מקרי בהחלט, ועל כל עדות לספר את מה שהיה באמת. להוכיח שאין לך אחות זו משימה לא קלה, תתאזרו בסבלנות, גם אתה אבנר, תן את הכבוד הבסיסי ותקרא עד הסוף.

לפני שנתחיל לנסות לנקות את שמנו שאלה אחת, אליך, אישית: אם עשינו את כל מה שאתה מתאר, היית חלק מזה, היית סמל צוות צלפים מרץ 06 (ד"א, הצוות הזה לא ביצע מעצרים בהגדרה, תיזכר בעדות שלך, מס 58601 מ-2011 שם סיפרת דברים אחרים), מפקד! מה שנעשה הוא באחריותך, למה ברחת מאחריות? עצמת עין? הובלת לוחמים אחריך, אל תגיד שקיבלת פקודות, אתה נתת אותן! אם יש אמת בדבריך, הרי שאתה צריך היום לתת את הדין.

נתחיל מהאחרונות, אלו מהסיור בחברון: טענת שהייתה עמדה עם "מכונת ירייה" שהורגת ברדיוס של 50 מטר(!) והמפעיל היה משחק סוג של משחק ווידאו ויורה באנשים חפים מפשע ובמכוניות, ייתרה מזאת, טענת כי בקשר צועקים לו קדימה קדימה ואז הוא יורה. בחברון היינו בתור צוות מסלול שלא סיים הכשרה, לתקופה של כשבועיים.

באילו מכונות יריה השתמשנו? עם רדיוס הרג של 50 מטר בדיוק? אפילו מקל"ר לא הורג ברדיוס הזה. האם ירית כדור חי אחד שלא לעבר מטרת קרטון במשך כל ההכשרה שלך? אנחנו לא. ממתי צועקים בקשר קדימה קדימה תירה!? בקשר הפקודה המקובלת היא רשאי אש. אף אחד לא צועק על אף אחד, ואף אחד לא מאשר אש לעבר אזרחים חפים מפשע או מכוניות ספונטניות.

סיפרת על כך שכל 4 שנים יש משחק כדורגל גדול (התכוונת למונדיאל?) והחיילים מתוסכלים מזה שהם לא יכולים לראות את המשחק, אז הם נכנסים לבית שיש בו צלחת לווין, קושרים את הנוכחים ויושבים לראות משחק כדורגל (בזמן המסלול זוכר?) - אז המונדיאל היחיד שהתקיים כשהיינו בצבא היה ב-2006 ביוני-יולי - בדיוק לפני מלחמת לבנון השנייה. ביצענו פעילות מבצעית באזור שכם ומשם עלינו לצפון. לא היינו באזור חברון בכלל, 120 ק"מ משם בעצם. בשכם אף אחד לא נכנס לשום בית לראות משחק כדורגל ולא בוחרים בית לפי הצלחת לווין שלו.

בדבר אחד אתה אכן דובר אמת, וכרגיל, כל השאר הוצא מהקשרו וסולף. צוות מהיחידה אכן היה בפעילות מבצעית בזמן משחק הגמר של המונדיאל. כמו בכל פעילות של היחידה, הבית נבחר ע"פ פרמטרים מבצעיים בלבד ע"י הקצינים שבורכנו להיות תחת פיקודם. אתה עבדת איתם בצמוד אבנר, אז אתה בטח יודע. וכן, בכל בית כזה של 'לא מעורבים' אכן יש משפחה תמימה (לרוב) ששגרתה מופרעת. אבל נעיד על כך כולנו שבכל עשרות או מאות הפעמים שנאלצנו לעשות זאת תמיד נתנו למשפחה יחס אדיב ככל הניתן, בזוכרנו את היעד המבצעי שלשמו נשלחנו למשימה.

הנוהל בבית בלתי מעורב הוא שדיירי הבית נדרשים להכנס לחדר אחד ולרוב הולכים לישון כשחייל אחד משגיח עליהם מחוץ לחדר. במקרה הנ"ל כיוון שהפעילות היתה ארוכה מהרגיל, המשפחה צפתה במשחק בסלון ביתה. מיותר לציין שאף אחד לא היה כפות. לא כופתים אף אדם אלא אם הוא עצור. אז נכון, החייל ששמר על המשפחה גם הציץ בטלויזיה שהייתה פתוחה ממילא. לא נכחיש זאת. מה גדול המרחק מהתמונה שניסית לצייר על יחידה של חיילים סדיסטיים שבראש מעייניהם התעללות באוכלוסייה אזרחית. אתה מציג אותנו כחבורת ברברים אשר בוזזת בתי מחבלים והורגת אנשים שסה"כ מחזיקים טלפון נייד.

להזכירך: בכל שיחת פלוגה הוזכרו נהלי הפתיחה באש הכלליים, הוזכר הנוהל ביחידה והוא שלפני פתיחה באש, חייבים לוודא שיודעים איזה נשק הוא מחזיק ביד, קלאצ'ניקוב, בקבוק תבערה (בוער) או M16, ואם לא יודעים להגיד איזה נשק הוא מחזיק כנראה שאנחנו לא בטוחים שזה אכן נשק ולכן לא יורים. נזכיר לך את בית החולים בג'נין? ממנו ירו עלינו כמעט בכל פעם שעברנו שם, כולל מתת מקלע PK, הפקודות היו לא להשיב אש, וכך היה.

אתה יכול לתת שם של חבר שלך שירה ללא הבחנה?

אתה משחיר את פניה של היחידה וטוען לחוסר ערכים במקום בו לוחם אשר התיישב על מיטה בחדר ההורים בבית בג׳נין נשפט ע״י מפקד היחידה על זלזול ברכוש, העונש שלו היה חודש בבסיס. אלו היו הערכים עליהם חונכו הלוחמים ששירתו איתך.

מלחמה איננה אידיאל אלא הכרח, מקרים חריגים ככל שיהיו אינם מייצגים את החינוך והערכים של חבריך ליחידה בפרט ושל חיילי צה"ל בכלל. ההצגה המגמתית והחד צדדית הזו שהצגת בפני חברי האומות המאוחדות, יוצרת חזות שיקרית המלבה את שנאת ישראל בעולם ואינה תורמת בשום אופן להפיכת הצבא ל'מוסרי יותר'.

כמו כן, היא איננה תואמת את עשרת הדברות אשר הארגון אותו אתה מייצג מבוסס עליהן, וחבל. 

אנו דורשים ממך להפסיק לאלתר להעיד שקר בדבר שירותך הצבאי ולהפסיק להכפיש את חבריך ליחידה ולצוות אשר נתנו ונותנים את כל כולם למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

חברי היחידה, עורב צנחנים.

מ"שוברים שתיקה" נמסר בתגובה: "'שוברים שתיקה' גאים באבנר גבריהו, לוחם ומפקד בצנחנים, כמו בשאר 1,000 החיילים והחיילות ששברו שתיקה. גם מכתב זה, כמו ניסיונות קודמים, הוא לא יותר מאוסף הכפשות ואינו מפריך אף אחת מעדויותיו של אבנר. לדוגמה - אבנר מעולם לא טען שהוא וחבריו ירו במקל"רים, אלא סיפר עדות שמסרו לוחמים שאף מתועדת בוידיאו. עמית דרי ושותפיו מ'אם תרצו', ממשיכים לשקר והפעם לחבריו של אבנר ליחידה. זהו שלב נוסף בקמפיין ההסתה והרדיפה שמטרתו לשים כוונות על גבם של חיילים המתנגדים לכיבוש".