האם הקסם יחזור למניות פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל?

ענקיות הטכנולוגיה, המכונות יחדיו FANG, רשמו תשואה מדהימה ב-2015 אך מאכזבות עד כה ב-2016 ■ האם יש סיבה להמשיך ולהחזיק אותן, ומה האלטרנטיבות?

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

ההחזקה הטובה ביותר במניות טכנולוגיה ב-2015 חווה התחלה קשה ב-2016. מניות פייסבוק , אמזון , נטפליקס  ואלפאבית  (גוגל), המכונות FANG, סיפקו יחדיו תשואה ממוצעת מדהימה של 83% אשתקד, בעוד המדדים העיקריים בוול סטריט בקושי עלו.

אבל מאז תחילת השנה, ועד שלשום, רשמו המניות המרכיבות של FANG תשואה שלילית ממוצעת של כ-9%, ירידה חדה יותר מזו שרשם מדד ה-S&P 500.

היסטורית, קבוצת מניות זוהרת משנה מסוימת לעתים רחוקות בלבד מצליחה להכות את השוק בשנה שאחריה. האם FANG יכול לשבור את המסורת? אחרי הכל, מדובר בענקיות דומיננטיות לפחות בשוק מרכזי אחד. פייסבוק שולטת ברשתות החברתיות, גוגל במודעות דיגיטליות, נטפליקס בסטרימינג ואמזון במסחר מקוון.

הבעיה היא שהעליות ב-2015 הביאו את מניות FANG לשוויים גבוהים מאוד, מה שמעלה כמובן את הסיכון של המשקיעים בהן בעתיד. "אני עדיין מרגיש בטוח ומאוד שוקי בקשר למניות האלה", ציין פול גרין, מנהל ב-T. Rowe Price Media & Telecommunications Fund. "אני לעולם לא מסתכל על ביצועי עבר".

בינתיים, יש המחפשים אלטרנטיבות ל-FANG. ב-RBC, לדוגמה, הרכיבו את BAGEL: עליבאבא , אמזון, אלפאבית גוגל, אקספדיה  ולינקדאין . יש המוסיפים גם את מיקרוסופט , שמתעוררת מתרדמה רבת שנים תחת המנכ"ל הרענן נדלה סאטיה.