מנכ"ל ישראמקו מצנן התלהבות: הדרך לתגלית, אם בכלל, ארוכה

ערן סער מבקש להרגיע ולהכניס דברים לפרופורציות: " לא מדובר בדרמה למשק הגז בישראל - אין המדובר בתגלית אלא רק בדוח על משאבים פוטנציאלים אשר בשלב זה אין ודאות כי יתממשו" ■ חושף כי ישראמקו תכניס שותפים לרישיונות

קידוח תמר / הדמייה: נובל אנרג'י
קידוח תמר / הדמייה: נובל אנרג'י

מנכ"ל ישראמקו ערן סער התייחס היום להודעה הדרמטית של ישראמקו ומודיעין על דוח המשאבים ברישיון "דניאל", שהצביע על פוטנציאל לגז בהיקף מצטבר של 8.9 TCF בשני הבלוקים ברישיון הקידוח, והוא ביקש להרגיע את ההתלהבות ולהכניס דברים לפרופורציות. 

 

"אמנם מדובר בממצאים מעודדים אשר עשויים לתת תקווה מחודשת לענף חיפושי הנפט והגז בישראל, אך יש להכניס את הדברים לפרופורציות", אמר סער. "לעניות דעתי, לא מדובר בדרמה למשק הגז בישראל - אין המדובר בתגלית אלא רק בדוח על משאבים פוטנציאלים אשר בשלב זה אין ודאות כי יתממשו. כמו כן, יודגש כי מדובר במקבץ של 10 בלוקים שונים בשטחי שני רישיונות דניאל אשר כל אחד מהם מחייב קידוח אקספלורציה נפרד עם סיכונים וסיכויים שונים. הדרך לתגלית, אם בכלל, עדיין ארוכה".

סער מוסיף כי "על רקע המציאות המאקרו כלכלית הקשה בענף והתקופה הלא פשוטה שעברה על התעשייה בישראל, אנחנו מצפים כי הצוות שהוקם לאחרונה ליישומו של מתווה הגז ייצוק תוכן להוראות המתווה העוסקות בעידוד חיפושי שדות גז ויקבל החלטות משמעותיות אשר יסללו את הדרך להמשך החיפושים בים התיכון ומשיכת משקיעים פוטנציאליים לישראל. יצויין כי לקראת המשך פעילות האקספלורציה ברישיונות 'דניאל' תפעל ישראמקו להכנסת שותפים לרישיונות". 

מפת חיפושי גז-דניאל
 מפת חיפושי גז-דניאל