לאחר האישור למוצר: לאבסטייל רוצה לגייס 11.5 מיליון ד' בארה"ב

שוויה של החברה התרסק ב-97% מאז הונפקה, אך מאז השפל זינק ב-200%

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

אחרי שקיבלה אישור לשיווק המכשיר שלה בארה"ב, חברת המכשור הרפואי LabStyle מבקשת לגייס הון, ולשדרג את מנייתה ממסחר מעבר לדלפק ( OTC ) לנאסד"ק. החברה, שפיתחה ומשווקת מכשיר (שנקרא Dario ) לניטור רמות הסוכר בדם באמצעות טלפון סלולרי, נסחרת בשווי של 20 מיליון דולר, ומבקשת לגייס 11.5 מיליון דולר. לצורך חישוב העמלות, החברה רשמה בתשקיף אפשרות של גיוס יותר מכפול - 23.8 מיליון דולר, אך הכוונה היא להסתפק בסכום של 11.5 מיליון דולר. לפי התשקיף שהגישה החברה, הגיוס יתבצע באמצעות הנפקת מניות ואופציות. החתמים שמלווים את לאבסטייל בהנפקה הם Rodman & Renshaw ו- Joseph Gunnar .

לאבסטייל מקיסריה הוקמה בשנת 2010, והפכה לחברה ציבורית בשנת 2013 כשנרשמה למסחר מעבר לדלפק ולאחר מכן גייסה סכום של 10 מיליון דולר בארה"ב, לפי שווי שעמד אז על 51 מיליון דולר. מאז השפל שנרשם במניה בסוף 2014, מניית לאבסטייל זינקה ביותר מ-200%. עם זאת, בהשוואה למחיר המניה בזמן הרישום למסחר בארה"ב, מדובר על צניחה של כ-97%.

טרום ההנפקה, בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה היא דיסיליון של דוד אדרי, לשעבר סמנכ"ל הברוקראז' בפסגות, עם 26.9% ; ושמואל פרחי עם 18.4%. בעלי המניות אחרים בחברה כוללים בעיקר את בכיריה - המנכ"ל ארז רפאל, סמנכ"ל הכספים צבי בן דוד והדירקטור פרופ' ריצ'רד סטון.

מוצר יחיד לחברה

לאבסטייל מייעדת את כספי הגיוס להרחבת יכולת הייצור שלה, המשך פיתוח התוכנה ומאמצי המכירות והשיווק בניסיון לחדור לשוק האמריקאי ולשווקים נוספים. לפני כחודש החברה קיבלה אישור FDA לשווק את המוצר שלה בארה"ב, במסגרת מסלול מקוצר לאישור מכשור רפואי. בין הסיכונים להשקעה בה, שהחברה מציינת בתשקיף שלה, נמצאים התלות הגבוהה במוצר יחיד ובקבלה של המוצר הזה בשוק, וכן תחרות מצד חברות עם משאבים גדולים יותר - חברות גדולות כמו אבוט, באייר, ג'ונסון אנד ג'ונסון, רוש וסאנופי.

נכון להיום, החברה עדיין רושמת תזרימים שליליים מפעילות. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת החברה מזומנים בשווי 1.9 מיליון דולר ולדוחותיה מוצמדת הערת "עסק חי". בסוף 2014 היא החלה לרשום הכנסות ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 הכנסותיה הסתכמו ב-515 אלף דולר, לעומת 0 הכנסות בתקופה המקבילה ב-2014. באותה תקופה ההפסד הנקי שלה הגיע ל-5.5 מיליון דולר, לעומת 9.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה.