אפריקה מגורים רכשה קרקע ברמת גן להקמת 62 דירות

החברה רוכשת מבעלי קרקע פרטיים שטח ברחוב ביאליק בעיר, שעליו ניתן להקים מיזם מגורים מעל קומת מסחר ומרתף חנייה בן שלוש קומות

אורן הוד / צילום: איל יצהר
אורן הוד / צילום: איל יצהר

עסקת נדל"ן לאפריקה ישראל מגורים במרכז העיר רמת גן. ל"גלובס" נודע כי החברה רוכשת מבעלי קרקע פרטיים שטח ברחוב ביאליק בעיר, שעליו ניתן להקים מיזם מגורים הכולל 62 דירות מעל קומת מסחר ומרתף חנייה בן שלוש קומות. במגרש, המשתרע על פני כדונם ברחוב ביאליק 64, תב"ע מאושרת והיתר בנייה בתוקף.

עוד נודע ל"גלובס" כי במסגרת העסקה התחייבה אפריקה ישראל לשלם לבעלי הקרקע כ-27 מיליון שקל במזומן וכן להעניק להם שירותי בנייה להקמת שמונה יחידות דיור ואת קומת המסחר שישארו בבעלות בעלי הקרקע. כמו כן, במסגרת העסקה התחייבה החברה להחזיר לבעלים חלק יחסי מההוצאות שהוציאו הבעלים לצורך קבלת ההיתר. את אפריקה ישראל מגורים ייצגו בעסקה עוה"ד יוסי פלח ועידן מטלין ממשרד ברגמן, וקסלר ושות'. את בעלי הקרקע ייצגו בעסקה עוה"ד דפנה פוקס, נתנאל דויטש וגיא אנגל ממשרד ארדינסט בן נתן טולידאנו ושות'. מאיר מזרחי ואופיר סעדון מלווים את הבעלים בעסקה מההיבטים המיסויים.

נציין כי נכון להיום בנוי על המגרש בניין ישן בשם בית זקלד, שאותו הקים קרוב משפחתם של הבעלים הנוכחיים. הבניין הקיים כולל קומת מסחר פעילה כמו גם שתי קומות מגורים שבהן דירות המושכרות בשוק החופשי וצפויות להתפנות בעקבות החתימה על העסקה כעת. עוד נציין כי חזית המבנה הוכרזה על ידי העירייה כמיועדת לשימור והחברה תצטרך לשלב אותה במיזם החדש. על פי היתר הבנייה ניתן לבנות במקום בניין מגורים בן 9 קומות עם קומת מסחר וחניון תת-קרקעי.

גורם הבקיא בפרטי העסקה סיפר ל"גלובס" כי בחודשים האחרונים התקיים משא ומתן מול כמה חברות שהתעניינו ברכישת המגרש, בעיקר לאור העובדה שהבעלים כבר הוציאו את היתר הבנייה, אך בסופו של דבר הייתה זו אפריקה ישראל למגורים שסגרה את העסקה מול הבעלים. מאפריקה ישראל מגורים נמסר: "אפריקה ישראל מגורים, בהיותה חברה עסקית בעלת אופי יזמי, בוחנת מעת לעת נכסים חדשים להגדלת צבר הפרויקטים שבבעלותה. ככל שיעמוד על הפרק נושא הטעון דיווח היא תדווח כמקובל".