אזורים הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר לרבוע נדל"ן

אזורים מציעה לרכוש את מניות השליטה ברבוע נדל"ן לפי שווי של 1.725 מיליארד שקל

הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי
הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי

חברת אזורים  בשליטת הרשי פרידמן הגישה לאלון רבוע כחול  הצעה לרכוש את מניות השליטה (52%) ברבוע נדל"ן  לפי שווי של 1.725 מיליארד שקל. 

מדובר בהצעה הגבוהה ביותר שהוגשה עד כה, שכן שתי ההצעות האחרות - האחת של מגה אור וביג והשנייה בהובלת קרן JTLV של עמיר בירם - הן לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל. 

"ההצעה הוגשה ביחד עם שותף פרטי שאינו חברה ציבורית, כאשר ככל שתתקבל ההצעה ירכשו המניות בחלקים שווים עם השותף, והחברה והשותף ישאו בחלקים שווים בעלויות הרכישה", מסרה אזורים בדיווח לבורסה. "תוקף ההצעה הוגבל בזמן".

אזורים נסחרת בבורסה לפי שווי של 547 מיליון שקל, בעוד שווי השוק של רבוע נדל"ן עומד היום על 1.5 מיליארד שקל.

רבוע כחול הודיעה אמש כי קיבלה מספר הצעות לרכישת רבוע נדל"ן והיא בוחנת אותן, וכמו כן ציינה כי כלל לא בטוח שתחליט למכור את מניות השליטה.

רבוע כחול נדל"ן פועלת הן בתחום הנכסים המניבים והן בתחום הבנייה למגורים. מרבית הנכסים המניבים שלה מושכרים לרשת מגה, ומשמשים כסניפי סופרמרקט ברחבי הערים. תחום הבנייה למגורים של החברה כולל בעיקר את הקמת מתחם הדיור והמסחר בשטח השוק הסיטונאי בתל-אביב. המתחם, שנמצא בהקמה, הוערך בסוף ספטמבר בשווי של 1.25 מיליארד שקל, ורבוע כחול נדל"ן מחזיקה ב-50% ממנו.

בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הציגה רבוע נדל"ן הכנסות של 175 מיליון שקל מדמי שכירות, ו-61% מהן נבעו מהחברה-האחות, רשת מגה.

כלל הנכסים המושכרים למגה רשומים בספרי רבוע נדל"ן לפי שווי של 1.58 מיליארד שקל, ויצרו לה הכנסה נטו מהפעלת הנכסים (NOI) של 33.4 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2015. דמי השכירות הממוצעים עמדו על 1,002 שקל למ"ר בשנה, ואילו התשואה על הנכסים עמדה על 8.5%.

במקביל, רשמה רבוע נדל"ן בתשעת החודשים הראשונים של 2015 ירידה נטו של 58.4 מיליון שקל בשווי הנדל"ן להשקעה שבבעלותה, בעיקר בשל כניסתה של מגה להסדר נושים ויציאתה מחלק מהסניפים שהושכרו לה בידי החברה-האחות. סך ההכנסות השנתיות מנכסים אלה, טרם כניסת מגה לקשיים, הוערך בכ-142 מיליון שקל.