ויה אירופה: בעלי מניות דורשים להחזיר את מתקן הגיבוי לישראל

ויה אירופה נאלצת להחזיר את מתקן הגיבוי שהקימה אנלימיטד בשבדיה וזאת בעקבות דרישת משרד האוצר ובעלי המניות לאחר שהתברר שהמתקן הוקם בטעות

סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ
סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ

בעלי מניות במיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד מפעילים לחץ על חברת ויה אירופה להחזיר לישראל את מתקן הגיבוי שהקימה בשבדיה. מתקן הגיבוי הוקם במתקני ויה אירופה והוא הפך להיות אחד הסמלים הבולטים לאי הסדרים ולניהול הכושל של המיזם מאז הוקם.

המתקן הוקם בהשקעה של 4 מיליון דולר במאלמו שבדיה, שם יושבת ויה אירופה והוא היה חלק מהסכם בין בעלי המניות בעת הקמת המיזם. ויה אירופה היא בעלת השליטה במיזם ומעמדה הולך ונחלש בעקבות ביקורת של בעלי המניות על הדרך שניהלה את המיזם עד כה.

מסיבות לא ברורות הושחל מתקן הגיבוי כחלק מהמיזם ואחד הפרויקטים הראשונים שעשו בחברה היה לאשר את הקמתו בשבדיה וזאת במקום לטפל בבעיות היסודיות של המיזם ולהאיץ את הפריסה ואת החיבור של הלקוחות. בפועל מה שקרה שהוקם מתקן גיבוי בעייתי שהמיזם לא היה צריך בכלל כיוון שבקושי יש רשת פרוסה, ואין לקוחות אזי במצב כזה בשביל מה צריך בכלל מתקן גיבוי ועוד בשבדיה.
גם אם היה מי שחשב שנדרש מתקן גיבוי, שאלו בעלי המניות, ויש לומר בצדק רב, מדוע הוא צריך לשבת במתקן של ויה אירופה בשבדיה? על כך לא ניתנו תשובות ברורות, וכאמור ברבות הזמן המתקן הפך לאחד הסמלים לכישלון של המיזם עד כה.

ל"גלובס" נודע שגם משרד האוצר וגם משרד התקשורת, ביקשו להחזיר את המתקן לישראל. האוצר דרש להחזיר את המתקן כתנאי להזרמת המענק ומשרד התקשורת שאל שאלות בעיקר בגלל שהדבר נראה לו בעייתי גם מבחינה ביטחונית שמתקן תקשורתי נמצא בשבדיה ללא פיקוח.

מהחברה נמסר בתגובה: "כפי שאנלימיטד הודיעה למשרד האוצר, החברה פועלת בימים אלה להשבת מתקן הגיבוי ממאלמו שבדיה לארץ".