הושג הרוב לאישור רכישת איזיצ'יפ בידי מלאנוקס

הערב מתכנסת האסיפה, ולפי הערכות, בעלי המניות באיזיצ'יפ ששלחו מראש את טופסי ההצבעה, ותומכים במכירה, מהווים רוב של יותר מ-85% ■ האיחוד עם איזיצ'יפ יגדיל את היקף השוק הפוטנציאלי שאליו תפנה מלאנוקס

עוד לפני אסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ , שמתכנסת הערב (ג') לאישור מכירת החברה למלאנוקס , מסתמן שהחברות השיגו את הרוב הנדרש לאישור, כך נודע ל"גלובס". הרוב הנדרש לאישור הוא 75% מבעלי המניות שישתתפו באסיפה, בין אם בנוכחות פיזית או על-ידי שליחת טופסי ההצבעה מראש. לפי הערכות, בעלי מניות ששלחו מראש את טופסי ההצבעה, ותומכים במכירה, מהווים רוב של למעלה מ-85%. אישור העסקה מגיע אחרי שבאסיפה קודמת, שכונסה בנובמבר, ירד הנושא מסדר היום ברגע האחרון, לאחר שאיזיצ'יפ ומלאנוקס הבינו שלא ישיגו את הרוב הנדרש לאישור.

מלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. איזיצ'יפ, שנוסדה ומנוהלת על-ידי אלי פרוכטר, מפתחת ומשווקת שבבים לנתבי רשתות תקשורת. שתי החברות ממוקמות בסמיכות זו לזו ביוקנעם, ושני המנכ"לים-המייסדים סיפרו בעבר כי העסקה נרקמה כשישבו לאכול יחד במסעדות באזור. היקף העסקה עומד על 811 מיליון דולר - כ-610 מיליון דולר בנטרול המזומנים שבקופת איזיצ'יפ. מחיר מניית איזיצ'יפ בעסקה הוא 25.5 דולר.

בתחילה נתקלה העסקה בהתנגדות נחרצת של בעלת מניות מיעוט באיזיצ'יפ, קרן ההשקעות האמריקאית Raging Capital, שהעלתה טענות גם נגד מחיר המניה בעסקה וגם על הליך המכירה שניהל דירקטוריון איזיצ'יפ. בין חברות הייעוץ לגופים המוסדיים, העסקה זכתה לחוות דעת חיובית של שתיים מהחברות, ISS מארה"ב (שנחשבת לבולטת ביותר בתחומה) ואנטרופי מישראל. מנגד, חברת הייעוץ האמריקאית Glass Lewis המליצה ללקוחותיה להצביע נגד העסקה.

עם דחיית ההצבעה על העסקה בנובמבר, נתנה מלאנוקס לאיזיצ'יפ תקופה של 30 יום לחפש לה רוכש פוטנציאלי אחר, ולמלאנוקס ניתנה האפשרות להשוות כל הצעה שתגיע. היה פה הימור מחושב: מלאנוקס שידרה ביטחון ביכולתה לרכוש את איזיצ'יפ, ולכן בחברה הרגישו נוח לחכות לה. ואכן, למרות שבנק ברקליס, שמלווה את איזיצ'יפ בעסקה, פנה ל-31 רוכשים פוטנציאליים, אף אחד מהם לא הגיש הצעה לרכישת איזיצ'יפ.

בעקבות זאת, החליטה גם קרן Raging להסיר את התנגדותה למכירת החברה. הקרן הודיעה לפני כשבועיים כי תתמוך בעסקה, אף שהיא עדיין סבורה שאיזיצ'יפ ראויה למחיר גבוה יותר, וזאת משום שלא נמצא רוכש אחר. מיד לאחר מכן, מימשה חלק ניכר מהחזקותיה באיזיצ'יפ ברווח נאה, וירדה מהחזקה של 8% ל-2.5% (ייתכן שמאז היא מכרה את שאר ההחזקה, אך היא כבר לא נחשבת בעלת עניין ולכן אינה צריכה לדווח על כך).

מי שדבק בהתנגדות לעסקה היא חברת הייעוץ Glass Lewis, שבחוות הדעת המעודכנת שלה כתבה כי העובדה שלא היו הצעות נוספות מספקת לבעלי המניות אישור מסוים שהצעת מלאנוקס היא הטובה ביותר הקיימת היום, אך זה לא מפיג את החששות שהמחיר המוצע בעסקה לא מספק ביחס לשווי של איזיצ'יפ כחברה עצמאית.

היועצים בעסקה היו ברקליס, משרד עו"ד נשיץ-ברנדס-אמיר ו-Carter Ledyard & Milburn מהצד של איזיצ'יפ, וג'יי.פי מורגן, הרצוג-פוקס-נאמן ו-Latham & Watkins מהצד של מלאנוקס.

עסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ מגיעה על רקע פעילות תוססת של מיזוגים ורכישות בתעשיית השבבים. אמנם גם לאחר השלמת העסקה, מלאנוקס לא תהפוך לאחת מחברות הענק בתעשייה, אך היא מגדילה את השוק הפוטנציאלי שלה ואת מגוון הפתרונות שהיא יכולה להציע ללקוחותיה. לפי הערכות של כלכלני קרדיט סוויס, רכישת איזיצ'יפ תגדיל את השוק שאליו פונה מלאנוקס ב-2 מיליארד דולר, לרמה של מעל 14 מיליארד דולר ב-2017.