סלקום שכרה חברת ייעוץ כדי לקדם רכישת גולן טלקום

חברת הייעוץ הבינלאומית CRA ופרלמן ושות' נשכרו לטובת אישור המיזוג - והן יגישו חוות דעת כלכליות התומכות בעסקה ויציגו נתונים השוואתיים מהעולם שיסבירו מדוע העסקה לא תפגע בתחרות

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

חברת סלקום שכרה את חברת הייעוץ הבינלאומית CRA ואת חברת פרלמן ושות' ייעוץ כלכלי על מנת שיגבשו עבורה את חוות הדעת התומכות במסגרת העסקה לרכישת חברת גולן טלקום. חוות הדעת יושלמו בקרוב ויוגשו לרשות ההגבלים העסקיים שביקשה ארכה למתן תשובה למיזוג עד סוף פברואר.

חוות הדעת מחברת CRA נועדה לחזק בעיקר את ההיבט הבינלאומי של שווקי סלולר בעולם וכיצד תהליך ההתכנסות של השוק למימדים מקובלים בעולם של 3-4 מפעילים לא פגעה בתחרות, אלא עודדה השקעות וחדשנות.

המעניין בחוות הדעת היא הסתירה המוחלטת לעמדת משרד האוצר שהשבוע הגיש חוות דעת המתנגדת למיזוג. האוצר מתנגד למיזוג בצורה נחרצת והוא קורא שלא לאשר את המיזוג אף במחיר קריסתה של חברת גולן - מה שיוביל לדבריו למכירת החברה לכל המרבה במחיר דרך בית משפט.

לשיטת האוצר, פירוק החברה, גם במקרה של אי מציאת רוכש חיצוני, הוא לקח שנלמד מהטעות של עסקת קלאב מרקט כאשר נמכרה לרשת שופרסל לפני מספר שנים, ואשר תרמה לעליית מחירים בשוק המזון.

סלקום הודיעה על רכישת גולן טלקום בחודש נובמבר אשתקד תמורת 1.6 מיליארד שקל המורכבים מ-1.17 מיליארד שקל ועוד 450 מ' ש' ויתור על חוב של גולן כלפי סלקום. העסקה ממתינה לאישור רשות ההגבלים ומשרד התקשורת, כאשר משרד האוצר שאינו צד פורמלי לצורך אישור העסקה הודיע שיתנגד לה בכל תוקף, ואף איים שיפעל ללקיחת התדרים של גולן והשבתם למדינה במידה והעסקה תאושר.