נעילה חיובית באירופה; דרגי: "יש לבחון מחדש את המדיניות"

בורסת שנחאי נפלה היום ב-3.2% ■ הריבית המרכזית באירופה נותרה על 0.05% ■ "ייתכן שההתאוששות היום בשוקי המניות הגיעה מוקדם יותר מ'החשודים המיידיים': כיסוי שורטים וצייד מציאות"

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') בעליות שערים, ביום מסחר תנודתי למדי, בעוד הנפט מתחזק לכיוון 30 דולר והמדדים בוול סטריט עולים בחדות גם כן. זאת, על רקע דבריו של נגיד ה-ECB, שאמר כי תתכן הקלה מוניטרית נוספת בקרוב.

 

הנפט ממשיך להדאיג את השווקים באשר לבריאות הכלכלה העולמית, הן בשל החששות לצניחה בביקושים אשר מעידה על האטה בכלכלה העולמית, והן בשל הסכנה לבעיות פיננסיות קשות בסקטור האנרגיה ופיטורים המוניים.

"ייתכן שההתאוששות היום בשוקי המניות הגיעה מוקדם יותר מ'החשודים המיידיים': כיסוי שורטים וצייד מציאות", אמרו הבוקר סוחרים Superfund Securities Japan לפני שהעליות נמחקו. עם זאת, הם ציינו באותה נשימה כי "העליות היום לא צריכות להתקבל כהוכחה למגמה עולה כעת".

נגיד הבנק המרכזי באירופה, מריו דרגי, אמר היום כי בשל הסיכונים הגוברים "יהיה הכרחי לבחון מחדש את מדיניות ה-ECB בפגישה הבאה". את הדברים אמר לאחר החלטת הבנק להותיר את הריבית המרכזית על כנה, ברמה של 0.05%. דרגי לא צפוי להכריז על צעדים מוניטריים חדשים.

אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות, אמר כי "האמירות של דראגי מובילות לעליות בשווקים כי אחרי תקופה ארוכה יחסית שאלו מדממים, המשקיעים חיכו לצעד מצד מקבלי ההחלטות. עם זאת הצעדים שדראגי יכול ליישם הם לא יותר מפלסטר לטווח קצר. כבר בשנה שעברה ראינו כי ההשפעה של הרחבה כמותית באירופה היא קצרת טווח ובוודאי שאינה תומכת בכלכלה הסינית או במחירי הנפט. לכן השווקים ימשיכו להמתין בעיקר לאמירות ולצעדים משמעותיים יותר מצד הממשל הסיני ואנו מעריכים כי אלו אכן יגיעו בזמן הקרוב".

מניית Pearson  קפצה היום לאחר שהכריזה על תוכנית התייעלות במהלכה תפטר 4,000 עובדים, שהם 10% מכוח העבודה שלה.

מניית  Logitech International  עלתה לאחר שהחברה הודיעה על העלאת תחזיות הרווח והמכירות שלה לשנה הנוכחית. מצד שני, דויטשה בנק  הודיע כי ירשום הפסד ברבעון הרביעי של 2015 בשל הוצאות משפט כבדות והוצאות חד-פעמיות הקשורות לתהליכי התייעלות שביצע. 

שנחאי נפלה 3.2%

לאחר פתיחה חיובית הבוקר, בורסות אסיה ביצעו שינוי כיוון וננעלו בירידות שערים. בוול סטריט המדדים ירדו בסיום המסחר אמש, אם כי קיזזו את מרבית הירידות שנרשמו שם מוקדם יותר ביום המסחר.

 

"מי שניסה לתפוס סכינים נופלות חובש עכשיו פצעים מכוערים בעוד הסחורות והמניות מתקשים למצוא תחתיות", ציינו ב-ANZ Bank. בבנק הוסיפו כי ייקח עוד זמן עד שהרגיעה תחזור לשווקים.

על אף העובדה כי פתיחת שנת 2016 היא הגרועה ביותר בשוקי המניות בהיסטוריה המתועדת, ב-AMP Capital שומרים על אופטימיות ומעריכים כי השנה תסתיים בצורה טובה בהרבה מאיך שהתחילה, ותספק תשואות טובות על אף התנודתיות שככל הנראה תימשך.

חברת פוקסקון הטאיוואנית, שבמפעליה מיוצר בין השאר האייפון של אפל, מציעה לרכוש את חברת האלקטרוניקה היפנית שארפ  תמורת 5.3 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]