וול סטריט ננעלה בעליות חדות - וסגרה שבוע חיובי ראשון השנה

הנפט זינק היום מעל ל-32 דולר ■ נתון מכירות הבתים יד שנייה בארה"ב עלה בדצמבר בקצב המהיר ביותר אי פעם ■ "הספקולציות בנוגע לעוד הרחבות כמותיות במקביל לעלייה חדה במחירי הנפט תומכות בראלי הקצרצר בשווקים"

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים חדות, לאחר העליות שחתמו את המסחר בארה"ב אמש ועל רקע מגמה חיובית גם בבורסות אירופה ובמסחר בנפט. המגמה הזו נמשכת מאז נאומו של נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, אתמול, אז אמר כי הבנק ישקול הקלה מוניטרית נוספת. גם נתון מכירות הבתים שפורסם היום השפיע על המסחר.

 

"הספקולציות ותקוות המשקיעים בנוגע לעוד הרחבות כמותיות באירופה וביפן במקביל לעלייה חדה במחירי הנפט תומכות בראלי הקצרצר בשווקים", אומר מנהל ההשקעות Angus Nicholson .

נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, אמר אתמול כי בשל הסיכונים הגוברים "יהיה הכרחי לבחון מחדש את מדיניות ה-ECB בפגישה הבאה". דרגי למעשה רמז כי ישקול לבצע הרחבה כמותית נוספת כדי להתמודד עם הסיכונים בשווקים. את הדברים אמר לאחר החלטת הבנק להותיר את הריבית המרכזית על כנה, ברמה של 0.05%.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד מנהלי הרכש של Markit למגזר היצרני, שעלה בינואר ל-52.7 נקודות, לעומת 51.2 נקודות בדצמבר.

עוד פורסם היום מדד האינדיקטורים המובילים, שנפל בדצמבר ב-0.2%.

בנוסף פורסם נתון מכירות הבתים יד שניה, שזינק בקצב המהיר ביותר אי פעם. הנתון זינק ב-14.7% בדצמבר, ל-5.46 מיליון בתים בחישוב שנתי, לעומת הצפי שעמד על 5.21 מיליון בתים. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד גדל הנתון ב-7.7%. בכל 2015 הסתכמו מכירות הבתים הקיימים ב-5.26 מיליון - הנתון הטוב ביותר מאז 2006, אז נמכרו 6.48 מיליון בתים.

מניות האנרגיה, ביניהן שברון ואקסון מובייל , עמדו במוקד על רקע התאוששות מחירי הנפט , שזינק היום ב-9% וב-9.4% בסיכום שבועי.

 

כלכלני גולדמן זאקס מציבים מחיר יעד של 155 דולר למניית אפל  עם המלצת "קנייה".  ברבעון הפיסקאלי השני (הרבעון שיסתיים במארס) צופים בגולדמן הכנסות של 57.1 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.3 דולרים למניה, גבוה מתחזיות הקונצנזוס להכנסות של 56.5 מיליארד דולר ורווח של 2.26 דולרים למניה. 

עונת הדוחות נמשכת, ובין החברות שפרסמו היום את דוחותיהן נציין את ג'נרל אלקטריק , לג מייסון  וסותבי'ס  יפרסמו דוחות לפני פתיחת המסחר.