נעילה חיובית בבורסה; נבידאה זינקה 12%, אל על ירדה

עליות חדות חתמו ביום ו' את המסחר בוול סטריט ■ הנפט זינק מעל 32 דולר לחבית ■ מניות הגז זינקו בחדות ■ בנק לאומי: לא לשנות היקף החשיפה המנייתית ■ הלמן-אלדובי: השווקים ימשיכו להיות תנודתיים בחודשים הקרובים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה המקומית ננעלה היום (א') במגמה חיובית מובהקת על רקע עליות השערים החדות שחתמו ביום ו' האחרון את המסחר בוול סטריט, בד בבד עם התאוששות הנפט. בנק ישראל צפוי מחר לפרסם את החלטת הריבית שלו לחודש פברואר, כשרוב הכלכלנים מעריכים כי הבנק לא יבחר לבצע שינויים בשיעורי הריבית.

 

ה"להיט" בסוף השבוע האחרון בשווקים היה הנפט, שזינק בחדות אל מעל רף ה-32 דולר לחבית לאחר דוח מלאי הנפט בארה"ב ונאומו של נגיד ה-ECB, שהקפיץ את השווקים באומרו שהבנק המרכזי האירופי ישקול הקלה מוניטרית נוספת, ועל רקע מזג האוויר הקשה שפוקד בימים האלה את ארה"ב ואירופה.

מחירו של הזהב השחור צנח בעשרות אחוזים מאז אמצע 2014 בצל הפער הגדל בין המלאי לביקוש. ארה"ב ועיראק הגדילו את התפוקה, בעוד מדינות אופ"ק שמרו על התפוקה יציבה. הביקוש לאנרגיה ירד, בעיקר על רקע ההאטה בכלכלה הסינית, ועל רקע כניסתה של איראן לשוק האנרגיה. אולם יש אנליסטים המאמינים כי אין שינוי יסודי במצב של השוק, וכי המגמה בנפט היא עדיין שלילית.

בהלמן-אלדובי מסבירים הבוקר כי "לאחר הירידות החדות בשווקים ראינו בסוף השבוע תיקון בדמות עליות נאות, אולם הבעיות העיקריות של האטה בסין ומחירי נפט בשפל טרם נפתרו, ולהערכתנו השווקים ימשיכו להיות תנודתיים במהלך החודשים הקרובים והגם שנוצרו מספר הזדמנויות השקעה, השקעה בשוק המניות מומלצת בעת הזאת למשקיעים לטווח ארוך בלבד".

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירה השבועית שלהם כי "מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר. בנוסף, הולך וגדל הפער בכלכלה העולמית בין ענפי השירותים אשר מוסיפים לצמוח, ובין ענפי התעשייה המסורתיים שמצבם טוב פחות".

"אנו ממליצים שלא לשנות את היקף החשיפה המנייתית בתיקי ההשקעות, לאחר שבמהלך שנת 2015 הקטנו חשיפה זו מ'גבוהה' ל"'בינונית'. יחד עם זאת, יש לבחון את הרכב החשיפה לאפיק ביחס לסיכונים שצויינו. בנוסף, יש לזכור שפעולות של הקטנת החשיפה המנייתית בתוך מגמה של ירידות חדות מביאות לרוב לפגיעה בתשואת התיק לאורך זמן", נכתב בסקירה מטעם הבנק.

ובבנק אגוד כותבים כי "לטעמנו, לאורך זמן האפיק המנייתי עדיין צפוי להניב תשואה עודפת ללקוחות, כאשר הוא נתמך על ידי רמת הריביות המוניטאריות הנמוכה בעולם, הצפויה להישמר. הירידות האחרונות הן תיקון חד לאחר עליות ממושכות, והתנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה". בבנק אגוד ממשיכים להמליץ על השקעה של 60% מהחלק המנייתי בתיק בחו"ל, לעומת 40% ישראל.

הציבור בפאניקה: פדה השבוע קרנות נאמנות ב-2.65 מיליארד שקל

אסטרטג ב-JP מורגן אוזר אומץ: הטלטלה בשווקים - הזדמנות

 

אל-על  ריכזה עניין רב ברקע הזינוק החד במחירי הנפט בסוף השבוע. החברה נהנתה בחודשים האחרונים מהנפילה במחירו, ומחיר מנייתה נסק.

שותפויות לוויתן בלטו במסחר היום ברקע לעליית מחירי הנפט וכן בשל דיווח בעיתונות המצרית לפיו כמות הגז אותו ניתן להפיק ממאגר "זור" (Zohr) הענק במצרים נחתך בחצי, מ-30 TCF ל-16 TCF. נציין את רציו , דלק קידוחים  ואבנר 

טאואר  זכתה בסוף השבוע האחרון לסיקור ראשוני מבית ההשקעות האמריקאי נידהאם, שממליץ על מניית החברה ב"קנייה חזקה" ובמחיר יעד של 18 דולר, פרמיה של 50% על מחיר הנעילה ביום ו' האחרון בוול סטריט.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]