"תקופה כזאת היא זמן טוב לחפש מציאות ולאסוף מניות"

ארז צדוק מקרנות אביב: מי שמשקיע לטווח קצר חייב להבין שבכלל ובפרט בתנאי השוק הנוכחיים, מדובר בהימור ולא בשום דבר שיש בו חשיבה או תכנון

בורסה ירידות / צילום: רויטרס
בורסה ירידות / צילום: רויטרס

לקראת פתיחת שבוע מסחר בבורסה, ולאחר סוף שבוע של עליות שערים חדות בוול סטריט, ארז צדוק מקרנות אביב מציין היום (א') כי "שתי הבעיות המעיבות על העולם כיום כרוכות באי ודאות גדולה - סין והנפט. הסתמכות על השערות היא בעייתית והופכת את העניין להימור, ולכן יש צורך בתכנון אסטרטגי. מי שמשקיע לטווח קצר חייב להבין שבכלל ובפרט בתנאי השוק הנוכחיים, מדובר בהימור ולא בשום דבר שיש בו חשיבה או תכנון, אלא אם אתה מכונה ומשתמש בשיטות של אלגו-טריידינג".

צדוק מציין כי "אם אנחנו רוצים להשקיע בשוק ההון הנוכחי באופן רציונלי ומושכל, חייבים לחשוב לטווח ארוך. צריך להתעלם משיקולי תנודתיות לטווח קצר ככל האפשר, להבין האם מחירי הנכסים הפיננסיים כיום מוצדקים או לא ולזהות הזדמנויות. חברות נפט גדולות ויציבות בתחום החיפושים והקידוח יכולות להיות הזדמנויות קנייה, במיוחד למי שצופה המשך התאוששות של מחיר הנפט, לאחר הירידות החדות שחברות אלו חוו בעקבות ירידת מחירי הנפט. ניתן גם לקנות תעודות סל על מחיר הנפט, אולם תעודת סל המשקפת חוזים קצרי טווח כוללת שחיקת מחיר של 5% לחודש כרגע ומעט פחות בחודשים הבאים".

בקרנות אביב מדגישים כי יש לשים לב לאיתנות הפיננסית של החברה כדי שלא להיקלע למצב של קשיים וחדלות פירעון.

"ככלל נראה שתקופה כזאת היא זמן טוב לחפש מציאות ולאסוף סחורה. יש לזכור שהשווקים המתעוררים, גם אם הם חטפו הרבה יותר מהמדינות המפותחות, הם הרבה יותר מסוכנים ולכן למשקיעים שאינם אוהבי סיכון כדאי להתמקד במדינות המפותחות עם דגש על מערב אירופה. במדינות המפותחות כדאי להתמקד במניות ולהתרחק מאג"ח. בשווקים המתעוררים, מי שמוכן לקחת את הסיכון, עדיף לעשות זאת באג"ח במקומות בהם הוא עדיין מניב תשואה משמעותית, ולא במניות", נכתב.