סלקום התלוננה על בזק - ו"זכתה" למענה מפתיע מפילבר

לטענת סלקום, בזק ממשיכה למנוע את השלב  ברפורמה בשוק הקווי בו היא אמורה לאפשר גישת מתחרים לתשתיות הפיזיות שלה ■ משרד התקשורת: "רבות מן הבעיות בשוק הסיטונאי נפתרות באחרונה בתקשורת ישירה בין החברות"

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

סלקום פנתה בשבוע שעבר למשרד התקשורת וביקשה את התערבותו בכל הנוגע למימוש השלב השני ברפורמה בשוק הקווי, רפורמה שאמורה להביא לכך שסלקום תוכל להשתמש בתשתיות הפיזיות של חברת בזק. כך נודע ל"גלובס".

סלקום דרשה מהמשרד לנקוט צעדים תקיפים נגד בזק, שלטענתה מונעת את הרפורמה, אולם נענתה להפתעתה כי קנסות על עבירות על הרשיון אינן דרכו של משרד התקשורת, מאחר שהם רק יעשירו את קופת המדינה. ממשרד התקשורת, טוענת סלקום, נמסר לה כי עדיף ששני הצדדים יישבו יחד וינסו לפתור יחד את המחלוקות ביניהן.

ב"גלובס" דווח לאחרונה לא אחת, כי משרד התקשורת פועל לטובת בזק ומונע הלכה למעשה יישום של השלב השני של הרפורמה בשוק הקווי. השלב השני היה אמור לאפשר למתחרים להיכנס פיזית לתשתיות בזק ולהניח סיבים אופטיים לחיבור לקוחות עסקיים. הרפורמה גם אמורה לאפשר למתחריה של בזק להחכיר ממנה את הקווים במחירים שקבע משרד התקשורת.

אלא שמחודש ספטמבר 2015 ועד היום דבר לא נעשה למעשה דבר - והרפורמה תקועה לחלוטין. במצב עניינים שכזה, ברור שעולה החשד שמשרד התקשורת מאפשר למעשה למונופול בזק לא לבצע את הרפורמה ובכך מתגייס באורח חד צדדי לצידו. 

העובדות מדברות בעד עצמן: פרטנר וסלקום עדיין לא הצליחו לקבל מבזק גישה לתשתיותיה, והן נדחות שוב ושוב בתירוצים שונים ומשונים. והנה, כאשר משרד התקשורת נקרא להתערב ולאכוף את הרפורמה שהוא עצמו קיבל - המשרד קורא למונופול לשבת עם הנפגעים ולדון איתם בפרטי העבירה. יתירה מכך: מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, מי שאמור להגן על הציבור והתחרות, רומז לסלקום בצורה ברורה לא להתלונן נגד המונופול, שכן מי שתרוויח מהקנסות תהיה קופת המדינה.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "המשרד מטפל באופן רצוף, ענייני ובתשומת לב בבעיות התפעוליות השונות של השוק הסיטונאי, ורבות מאוד מהן נפתרו באחרונה באמצעות תקשורת ישירה בין החברות, כשהמשרד מתערב בנקודות הכרחיות. נתוני העוברים והיקף הבעיות הפוחתות - מוכיחים זאת. המשרד אינו מגיב לשאלות רכילותיות, המבוססות על קטעי הדלפות של דברים שמוצאים מהקשרם ומנסים לצייר תמונת מצב שונה מהנאמר לעיל".