הטיפ היומי: מניית ביומד שעשויה לזנק 79% בוול סטריט

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצים מתחילים לסקר את מניית Mesoblast בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 10 דולרים

mesoblast לוגו
mesoblast לוגו

חברת הביוטכנולוגיה Mesoblast נסחרת במקביל בנאסד"ק (סימול: MESO) ובבורסה האוסטרלית, ושווי השוק שלה הוא 373 מיליון דולר. החברה מפתחת מוצרים המבוססים על תאי גזע, לטיפול בהתוויות רפואיות שונות. אחת מבעלות המניות בה היא טבע הישראלית, שגם משתפת פעולה עם מזובלאסט בפיתוח כמה מוצרים, בהם מוצר לטיפול באי-ספיקת לב.

מזובלאסט נמצאת בשלבים מתקדמים בפיתוח הקליני, ואנחנו מזהים הזדמנות לתרופה רבת-מכר ("בלוקבאסטר"), לפחות בתוכנית פיתוח אחת שלה, אם לא שתיים. לדעתנו, המניה נסחרת היום ברמות שמשקפות מעט מאוד קרדיט של השוק לתוכניות האלה.

אנחנו מזהים אפסייד פוטנציאלי גדול בחברה. למזובלאסט יש כיום שלושה מוצרים בפיתוח מתקדם, לטיפול ב-GVHD (מחלה שמתפרצת כששתל תוקף את הגוף לאחר השתלה); לאי-ספיקת לב בשיתוף עם טבע; ולכאב כרוני בגב התחתון.

אם כל שלוש תוכניות הפיתוח של החברה יצליחו בשלב III של הניסויים הקליניים, מזובלאסט תוכל לרשום הכנסות של 2 מיליארד דולר בשנת 2025. להערכתנו, המוצר לטיפול בגב יוכל להוביל לתמלוגים גבוהים לחברה. כרגע, אין לה שותף במוצר זה, אך להערכתנו מדובר על תמלוגים אפשריים של 25% לאור ההזדמנות המשמעותית. בשיתוף הפעולה שלה עם טבע, גובה התמלוגים שנקבע נע בין 22%-40%. להערכתנו, המוצר שמפותח בשילוב עם טבע עשוי להגיע לשוק בארה"ב בשנת 2019.

במהלך ה-12-18 החודשים הבאים צפויים מספר אירועים שעשויים להשפיע על המניה. אלה כוללים פוטנציאל להכרזה על שיתוף פעולה במוצר לגב, פרסום נתונים קליניים מהניסוי במוצר לגב, ניתוח ראשוני של נתוני המוצר לאי-ספיקת לב והשקת מוצר של החברה (לטיפול ב-GVHD) ביפן. הסיכונים המרכזיים בהשקעה במניית מזובלאסט כוללים סיכון לכישלון בניסוי קליני מתקדם בכל אחד מהמוצרים המובילים שלה, בעיות בטיחות הקשורות לטיפול בתאי גזע והאפשרות שלא יושג שיתוף פעולה שקשור למוצר לטיפול בגב.

אנחנו מתחילים לסקר את מניית החברה בהמלצת "תשואת יתר" לאור ההבטחה הגלומה במוצרים המובילים שלה. מחיר היעד שלנו למניית מזובלאסט הוא 10 דולרים, שגבוה ב-79% ממחיר השוק בנאסד"ק.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם