הנשיא לשעבר פרס חש בטוב - יישאר להשגחה בטיפול נמרץ

(עדכון) - הנשיא התשיעי חש אמש ברע ופונה לביה"ח שיב"א בשל הפרעת קצב בלבו ■ ביה"ח: "במהלך הלילה היה לו דופק סדיר, והוא חש בטוב" ■ פרס יישאר בשלב זה מאושפז להשגחה, מכיוון שמדובר באשפוזו השני בתוך שבועיים

שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ
שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ

פעילות הלב שבה לסדרה: אמש (א') פונה הנשיא התשיעי שמעון פרס לבית החולים שיבא (תל-השומר) לאחר שחש ברע ואובחן כסובל מהפרעת קצב קלה. הבוקר (ב') עדכן בית החולים כי מצבו של פרס נותר יציב: "במהלך הלילה היה לו דופק סדיר, והוא חש בטוב". הנשיא לשעבר יישאר בשלב זה במחלקת טיפול נמרץ לב להשגחה, מכיוון שמדובר באשפוזו השני בתוך שבועיים.

"מדובר בהפרעת קצב קלה מאוד שחלפה מאליה, והייתה התלבטות אם בכלל לפנותו או לא", אמר אתמול פרופ' רפי ולדן, סגן מנהל בית החולים "שיבא" וחתנו של פרס. "הוא נשאר בהשגחה ליתר ביטחון. נתבצע הערכת מצב ואם כך יישאר מצבו - לא יחזיקו אותו כאן שלא לצורך".

האירוע אמש התרחש כעשרה ימים לאחר שהנשיא לשעבר פרס עבר התקף לב קל. פרס בן ה-92 פונה אז לבית החולים שיבא בתל-השומר לאחר שחש כאבים בחזה. הוא עבר צנתור מוצלח בלבו לאחר התקף לב קל שעבר. במהלך הצנתור אובחן עורק מוצר, שהורחב בהצלחה.

כ-5 ימים לאחר מכן התייצב פרס עם שחרורו מבית החולים בפני המצלמות, וסיפר כי הוא חוזר לביתו ולעיסוקיו השוטפים. "עברתי חוויה של חמישה ימים מרתקים, אני כל כך שמח שאני יכול לשוב לעבודה כדי לסיים את ההבראה מפני שזו הייתה מטרת ההבראה", אמר פרס בצאתו אל העיתונאים שהמתינו לו.

"אני רוצה להודות לצוות הרופאים הנפלא ולצוות האחיות הנפלא כאן בבית החולים שטיפלו בי באופן יוצא מן הכלל. אילו זה היה קורה בתקופה או במקום אחר אני לא יודע מה היה קורה", אמר פרס. "טיפלו בי בצורה נפלאה ופינקו אותי. אני מרגיש לא רק משופץ אלא גם משופר, יכול לחזור למה שהכי רציתי, להוסיף ולשרת את המדינה הנפלאה שלנו שאני אוהב אותה", הוסיף הנשיא לשעבר.

"אני חייב גם להגיד שאני נרגש מאוד מהברכות, מדברי העידוד, מהטלפונים שבאו מכל רחבי הארץ, מאזרחיות ואזרחים. זה מאוד ריגש אותי האהבה והתמיכה הזו. אני אסיר תודה מקרב לב, והלב יותר משופר".