הטיפ היומי Apigee Corporation: פלטפורמה לצמיחה מהירה ובת-קיימא

חברת התוכנה Apigee Corporation נסחרת בנאסד"ק (סימול: APIC) לפי שווי של 273 מיליון דולר. החברה הונפקה לראשונה באפריל 2015 במחיר של 17 דולר למניה, לעומת המחיר הנוכחי שהוא 9.25 דולרים. החברה מספקת לארגונים עסקיים פלטפורמה מבוססת מחשוב ענן לעיצוב והטמעה של API - ממשקים לפיתוח יישומים, בתחום כלי הניהול.

ככל שיותר ויותר חברות מאמצות אסטרטגיות דיגיטליות של בידול, האתגר של ניהול תעבורת המידע בין המערכות הפנימיות והחיצוניות תוך שימוש ב-API הופך מורכב יותר. אנחנו רואים את הפלטפורמה של אפיג'י ככזאת שיכולה לשרת שוק גדול וצומח, ומאמינים שצמיחה מהירה ובת קיימא יכולה לסייע לחברה להציג תזרים מזומנים חיובי ושווי גבוה יותר במהלך השנתיים הקרובות.

הפלטפורמה של אפיג'י משמשת לניהול העברת המידע בין היישומים הפנימיים של החברה, והן כלפי חוץ. בעבר היה מדובר בנישה עבור רוב החברות, אך כיום, בעולם שבו הקישוריות גבוהה מאוד, ישנן מיליארדי אינטראקציות מסוג זה מדי יום. אפיג'י מסייעת ללקוחותיה בין היתר בכל מה שקשור להעברה בטוחה של המידע, ליכולת ההתרחבות (scalability) ולניתוח המידע.

מפתחים יכולים להשתמש ללא עלות בחלק מהכלים שלה ובגרסה מוגבלת של הטכנולוגיה, אך מרגע שהם עוברים רף מסוים, הם עוברים לפלטפורמה שניתנת בתשלום. כיום יש לחברה 230 לקוחות, אך ההערכה היא שיש לא פחות מ-8,000 ארגונים שמשתמשים בטכנולוגיה החינמית בשלב זה. לדעתנו, השוק לכלים של אפיג'י מגיע לכמה אלפי לקוחות בטווח הארוך.

"שריפת המזומנים" של החברה מצטמצמת משמעותית. ברבעון הפיסקאלי הראשון היא רושמת הפסד פרופורמה של 10 מיליון דולר, שעלול להשאיר רושם בעייתי; עם זאת, הצמיחה בהכנסות מהירה (32% ביחס לרבעון המקביל), ולצד גידול בגבייה ושליטה על הוצאות הטווח הקצר, אנו מעריכים שהיא תגיע לנקודת האיזון שתאפשר לה לא לשרוף מזומנים תוך שנתיים.

להערכתנו, שוויה אטרקטיבי. היא נסחרת במכפיל 2.5 על ההכנסות בנטרול מזומנים, לעומת 3.9 בחברות דומות. אנו מתחילים לסקר את המניה ב"קנייה", עם מחיר יעד של 15 דולר שגבוה ב-62% ממחירה בנאסד"ק.

מחלקת המחקר, Roth Capital

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם