סין מזהירה את סוחרי השורט: אל תהיו טיפשים, אתם תפסידו

במאמר שפורסם בסוכנות הידיעות הממשלתית של סין, הרשויות פרסמו אזהרה חמורה לסוחרי השורט שמהמהרים נגד היואן: "יש אנשים שמאמינים ששוקי ההון של סין חווים משבר גדול, והם מנסים לנצל את המצב עם פעילויות שורט מרושעות" ■ מדריך מכירה בחסר

שי ג'ינפינג - נשיא סין / צילום: רויטרס
שי ג'ינפינג - נשיא סין / צילום: רויטרס

הממשל הסיני פרסם מאמר בעיתון הממשלתי Xinhua, שהמסר העיקרי שלו מופנה לסוחרי השורט ולמעשה מזהיר אותם מפתיחת פוזיציית שורט על היואן. זאת חרף העובדה שהממשל יוצר פיחות בערך היואן מתחילת השנה, מהלך שגורם לטלטלה בשוקי העולם.

למרות שהממשל הסיני מפחת את היואן, הוא מעוניין לשמור על שער המטבע יציב והספוקלנטים בשוק המט"ח הסיני, ובמיוחד סוחרי השורט, עלולים לערער את יציבות המטבע. 

במאמר שפרסם הממשל הוא כאמור מפנה אצבע מאשימה לסוחרי השורט. "יש אנשים שמאמינים ששוקי ההון של סין חווים משבר גדול, והם מנסים לנצל את המצב עם פעולות ספקולטיביות ואף פעילויות שורט מרושעות", כך נכתב. "הדוגמה האחרונה לכך היא שכמה ספקולנטים ניסו לבצע שורט על היואן, שפוחת כנגד הדולר האמריקאי לאחרונה. אולם, הרשויות המוניטריות הסיניות נוקטות מהלכים משמעותיים לייצוב ערך היואן ולכן הספקולנטים האלה צפויים לספוג הפסדים גבוהים מאוד", כך ע"פ הממשל הסיני.

כדאי לסוחרי השורט לקחת ברצינות את האזהרה של הממשל הסיני משום שמוקדם יותר החודש הרשויות בסין החליטו "ללכת עד הסוף" נגד הספקולנטים והשעו את המסחר בשורט. הסוחרים שהימרו נגד היואן, "חטפו חזק".