רשות מקרקעי ישראל: נכשל מכרז פנימי לתפקיד מנהל מחוז ת"א

מנהל האגף החקלאי אסף רפלד נבחר למנהל מחוז ירושלים

מינהל מקרקעי ישראל לוגו
מינהל מקרקעי ישראל לוגו

במכרז הפנימי של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לתפקיד מנהל המרחב העסקי בתל-אביב לא נמצא זוכה, והתפקיד יוצע במסגרת מכרז חיצוני. ברמ"י התפלאו על כישלון המכרז הפנימי, הנחשב לאחד החשובים בארגון, כי נפסלה מועמדותם של בכירים, ביניהם ממלאת מקום מנהלת מחוז ת"א השמאית דפנה כהן הילינגר. במכרז השתתפו גם שמונה בכירים, ביניהם מנהל אגף שיווק אילן דגני ומבקר רמ"י עזרא גרינבוים. בראש ועדת המכרזים עמד מ"מ מנכ"ל רמי עדיאל שמרון.

במסגרת סבב המכרזים הפנימיים ברמ"י שנפתחו ביום א' בערב, זכה אסף רפלד במכרז על תפקיד מנהל המרחב העסקי ירושלים. רפלד היה עד עכשיו מנהל האגף החקלאי ברמ"י, והחליף בתפקיד את אוהד עיני.

ביום א' בערב, עקבות פרסום התוצאות על ידי ועדת המכרזים, התפטר ישראל סקופ מתפקיד ממלא מקום ראש החטיבה העסקית. זאת, בין השאר, משום שלא שותף כחבר בוועדות המכרזים וכן בגלל תחושתו שהוא אינו משותף כראוי בתהליך קבלת ההחלטות האסטרטגיות בהנהלת רמ"י.

שרשרת של ממלאי מקום

סקופ, שתפקידו הפורמלי הוא מנהל חטיבת השמירה על הקרקע, קיבל עליו באופן זמני את תפקיד מ"מ מנהל החטיבה העסקית, משום שמנהל החטיבה העסקית, עדיאל שמרון, מתפקד בחודשים האחרונים כמנכ"ל בפועל של רמ"י, כממלא מקומו של בנצי ליברמן.

לפני כשנה נאלץ ליברמן לעזוב את התפקיד על רקע חקירת המשטרה נגדו בחשדות לפעולות בניגוד עניינים בהקשרים שונים, אולם ליברמן לא אולץ להתפטר ועד לאחרונה למעשה קיבל משכורת תוך הצגת אישורי מחלה וניצול ימי מחלה. גם בעקבות תובענה שהוגשה לפני כחודשיים נגד ליברמן בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה הוא לא התפטר ולא אולץ להתפטר מהתפקיד הפורמלי של מנכ"ל רמ"י, ועל כן נוצרה, כפי שמכונה התופעה ברמ"י, "שרשרת של ממלאי מקום" - סקופ-שמרון-ליברמן.