הנפקת ביומד ישראלית בנאסד"ק: AIT תנסה לגייס עד 12 מ' ד'

החברה, המפתחת מוצרים לטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה, הגישה טיוטת תשקיף מעודכנת ■ תיסחר לאחר ההנפקה בשווי של כ-35 מיליון דולר

אמיר אבניאל, המנכ"ל AIT / צילום: תמר מצפי
אמיר אבניאל, המנכ"ל AIT / צילום: תמר מצפי

חברת הביומד הישראלית AIT הגישה טיוטת תשקיף מעודכנת לקראת ההנפקה הראשונית שלה בוול סטריט. החברה (בשמה המלא Advanced Inhalation Therapies) מפתחת מוצרים לטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה, והיא מתכננת לגייס עד כ-12 מיליון דולר ברוטו, או 8.5-10 מיליון דולר נטו.

החתם בהנפקה הוא Joseph Gunnar & Co (קודם לכן, Aegis היה אמור ללוות את החברה כחתם) ולאחר ההנפקה ייסחרו מניות AIT ברשימה המשנית של הנאסד"ק, לפי שווי של כ-35 מיליון דולר.

במסגרת ההנפקה תציע החברה 675 אלף יחידות במחיר של 15 דולר ליחידה. כל יחידה תכלול שתי מניות רגילות ושלוש אופציות במחיר מימוש של 125% ממחיר המניה הרגילה שייגזר בהנפקה, כלומר מוערך בכ-9.4 דולר.

בעלי המניות ישתתפו בהנפקה

בחברה מציינים שחלק מבעלי המניות הקיימים והדירקטורים מסרו לה כי בכוונתם לרכוש במסגרת ההנפקה יחידות בהיקף של כחצי מיליון דולר.

AIT הוקמה ב-2011 והיא מפתחת ארבעה מוצרים. המוצר המתקדם ביותר בפיתוח מיועד לטיפול בסיסטיק פיברוזיס, והוא קיבל מעמד של תרופות יתום מהרשויות בארה"ב ובאירופה. בנוסף, יש לחברה מוצרים לטיפול במחלה הדלקתית ברונכיוליטיס, דלקת ריאות ואסתמה. החברה מייעדת את התמורה מההנפקה למימון הניסויים הקליניים שלה במוצרים השונים, לפיתוח מערכת ייחודית לבתי חולים, ולמימוש אופציה לרכישת פטנטים.

מנכ"ל AIT הוא אמיר אבניאל, לשעבר מנכ"ל רוזטה גרין, והיו"ר הפעיל הוא רון בנצור, לשעבר מנכ"ל קריקס. מייסדי החברה הם פרופ' יוסף אב-גיא מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת בריטיש קולומביה; פרופ' דוד גרינברג מהמרכז הרפואי סורוקה; והמנכ"ל, אבניאל.

טרום ההנפקה, בעלי המניות הגדול ביותר בחברה הם רוני וארי ראב"ד, לשעבר סמנכ"ל באי.די.בי, עם החזקה של 22.9% מהמניות. אבניאל מחזיק ב-14.3% ואב-גיא ב-17.4%. בעלי מניות נוספים הם מור יישום מחקרים - חברת היישום של שירותי בריאות כללית, עם החזקה של 14.6% ממניות AIT, המייסד גרינברג עם 14.3% ואנריקה דרזביץ' עם 10.2%. ליו"ר, בנצור, יש החזקה של 0.4% ממניות החברה. חומי שמיר, לשעבר מנכ"ל גיוון אימג'ינג, מונה לדירקטור בחברה לפני כשלושה חודשים והוא מחזיק ב-0.7% ממניותיה.