נעילה חיובית באירופה; המשקיעים מחכים להודעת הפד

דריכות בשווקים: הפד לא צפוי להעלות היום את הריביות אך עשוי לרמוז על המועד שבו הוא יפעל ■ הרווח התעשייתי בסין נחתך ב-4.7% בדצמבר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים, כשהירידות במדדים מוקדם יותר נמחקו לאור סיבוב הפרסה במחירי הנפט, לאחר פרסום דוח המלאים השבועי בארה"ב.

 

מחירי הנפט  עברו היום לעליות, לאחר שדוח המלאים בארה"ב הצביע על גידול נמוך מהצפי במלאי החביות.

היום יפרסם הפד את החלטת הריבית לפברואר. אומנם בשוק לא צופים שהבנק המרכזי האמריקאי יפתיע ויעלה את הריביות, בייחוד בצל הסערה שמתחוללת בשווקים, אך הוא בהחלט עשוי לרמוז על המועד הבא שבו הוא יעלה את הריביות.

עונת הדוחות בארה"ב ואירופה ממשיכה לעמוד במוקד. בנק נורדאה דיווח היום על ירידה ברווח ופספס את התחזיות בשוק. סנטנדר, הבנק הגדול ביותר בגוש האירו, דיווח על עלייה של 0.3% ברווח הנקי ברבעון האחרון של השנה.

ענקית הכימיכלים הגרמנית  BASF נסחרת תחת לחץ לאחר שפרסמה אזהרת רווח לגבי תוצאות 2015.

מניית RBS מרכזת עניין לאחר שהבנק הסקוטי הודיע כי הוא מפריש כ-3.5 מיליארד דולר במטרה ליישב תביעות שונות.

 

הניקיי זינק

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט אתמול והתאוששות מחירי הנפט. עם זאת, הבורסה בשנחאי נפלה בכ-0.5%, בעוד מדד הניקיי היפני עלה ביותר מ-2.5%. המשקיעים בשוקי העולם דרוכים לקראת החלטת הריבית של הפד היום.

 

 

 הבורסה בשנחאי ננעלה כאמור בירידות לאחר שאתמול צנחה ביותר מ-6% וסגרה את היום הגרוע ביותר מאז תחילת החודש. המדד הסיני ירד ביותר מ-20% מאז השיא האחרון שלו ב-22 בדצמבר 2015 ובכך למעשה נכנס לטריטוריה של שוק דובי. 

הקטליזטור שמוביל לירידות היום בסין הוא נתון הרווח התעשייתי שהצביע על ירידה של 4.7% בשיעור שנתי בדצמבר. הרווח התעשייתי ירד זה החודש השביעי ברציפות, עניין המעיד על מגמת ההאטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

"השווקים נשארו תנודתיים ועברו מדפרסייה של ירידות חדות למאנייה של עליות", מציין וישנו וארטן, אנליסט בבנק מיזוהו.

"נראה כי המשקיעים בסין ימשיכו לממש מניות עד יום המסחר האחרון שלפני ראש השנה הסיני שנפתח ב-5 בפברואר", מציין אנגוס ניקולסון, אנליסט בחברת  spreadbettor IG. "קיים סיכוי סביר ששוק המניות הסיני ימצא את התחתית בשבוע הבא אם קצב המכירות הנוכחי יימשך". הוא צופה כי מדד ה-CSI יירד עד 2,300 - 2,400 נקודות, לפני שהמגמה תתהפך.

מניות האנרגיה המשיכו לרכז עניין. ביפן, מניית Inpex, נסחרה בעליות, בעוד מניית S-Oil ירדה בבורסה של דרום קוריאה.