נעילה חיובית בבורסה בהובלת מניות הגז: אבנר זינקה 8%

ירידות בבורסות אירופה; עליות בוול סטריט ■ כצפוי: הפד הותיר את הריבית אמש ללא שינוי ■ הנפט מזנק לאור דיווח לפיו קרטל אופ"ק יחתוך את התפוקה ■ יוון, קפריסין וישראל החליטו על הקמת ועדה משותפת לבחינת דרכים ליצוא גז ישראלי וקפריסאי לאירופה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה המקומית ננעלה היום (ה') במגמה חיובית בהובלת מניות הגז. מדד המעו"ף בלט לחיוב, בצל המגמה השלילית המובהקת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. הבוקר התרחשה פקיעת אופציות המעו"ף לחודש ינואר בשער קובע 1,451.12, עלייה של 0.22%. כעת נסחרות הבורסות באירופה בירידות שערים, בעוד המסחר בוול סטרט מתנהל בעליות קלות. 

 

הנפט מזנק היום בחדות לאחר ששר האנרגיה הרוסי הודיע כי סעודיה, מובילת ארגון אופ"ק, תשקול לחתוך את תפוקת הנפט ב-5%. בעקבות ההודעה החוזים על הנפט מזנקים ביותר מ-5% ונסחרים סביב 35 דולר לחבית.

הטלטלה בשווקים וקריסת מחירי הנפט עשו את שלהם: הפדרל ריזרב הותיר אמש את הריבית על כנה, ברמה של 0.25%-0.5%, ונקט בטון מרוכך יותר כלפי המשך השנה. הפד רמז בהודעה כי ייתכן וקצב העלאות הריבית יהיה איטי יותר מכפי שהיה צפוי.

בהודעת הפד נאמר כי "הצמיחה הכלכלית האטה" מאז פגישתו האחרונה בדצמבר, וכי האינפלציה לא צפויה לעלות במהירות הרצויה לעבר היעד של 2%. מדובר בטון מרוכך שרומז שהבנק לא ימהר להעלות שוב את הריבית בקרוב.

פרטים חדשים על מהפכת המדדים שמתכננת הנהלת הבורסה

שותפויות הגז בלטו במסחר לאחר ששרי האנרגיה של ישראל וקפריסין הודיעו כי תוקם ועדה משותפת לבחינת שיתוף-פעולה ל יצוא גז ישראלי וקפריסאי דרך יוון לאירופה. בראש הוועדה יעמדו שלושת מנכ"לי משרדי האנרגיה של 3 המדינות. נציגי 3 המדינות נפגשו היום בקפריסין ועולה השאלה האם הפסדה המשולשת הזו תוליד חוזה עוגן לשותפויות "לוויתן"? נציין את דלק קידוחים , אבנר  ורציו .

בית ההשקעות צ'רדן ערך שיחת ועידה עם הנהלת טאואר , במהלכה חזרה החברה ואישרה כי היא מחויבת ועומדת בכל תקנות וכללי החשבונאות, והציגה תחזית חיובית ל-2016. בצ'רדן חוזרים על בחירתם במניה כ"מניה מועדפת" (Top Pick), ועל המלצת "קנייה" במחיר יעד של 24 דולר, פרמיה של 100% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

מניית אל על  הוסיפה לרכז עניין על רקע התנודתיות במחירי הנפט, המשפיע מהותית על תוצאותיה הכספיות.

מנקיינד  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שזינקה אתמול בחדות. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי החברה, שמנייתה צנחה בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים, עשויה להימכר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]