שולחנות עגולים: מנכ"לי בזק, פרטנר וסלקום ינסו להסכים

משרד התקשורת מחזיר את השולחנות העגולים במתכונת מצומצמת ■ פרטנר וסלקום, וגם בזק הגישו עשרות תלונות הדדיות ■ סלקום ופרטנר טוענות כי בזק מנצלת את כוחה לרעה ומשתמשת בנורמות פסולות כדי למנוע מהן להתחרות בצורה אפקטיבית בשוק

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

משרד התקשורת מחזיר את השולחנות העגולים של המפעילים, אם כי במתכונת מצומצמת. מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר זימן לשבוע הבא את בזק לפגישות עם פרטנר וסלקום במשרד לדיון פרונטלי מולו כדי שכל חברה תוכל לטעון את טענותיה אחת כנגד השנייה.

המטרה בדיון היא לנסות ולמצוא פתרונות בדרך של גישור, במטרה להימנע מהתערבות של המשרד. מנכ"לי החברות אמורים להשתתף בדיונים.

השיטה של השולחנות העגולים נוסדה בתקופתו של המנכ"ל הקודם אבי ברגר, כאשר הוא הושיב את כל המפעילים ביחד עם בזק, במטרה להגיע להבנות בנושא הרפורמה בשוק הקווי. שורה של נושאים טכנולוגיים ושיטות עבודה נקבעו ונפתרו באותן ישיבות, אלא שלאחר שברגר עזב, בוטלו השולחנות העגולים.

כעת נדמה שפילבר מחזיר את השולחנות העגולים אבל בדרך אחרת, בדרך שמתאימה לו, אחרי שהוא למעשה הודיע שלכאורה אינו מאמין באכיפה. בתחילת השבוע פרסמנו ציטוט של פילבר מחלופת מיילים בינו לבין סלקום ומשרד התקשורת שבהם הוא מציין שהטלת קנסות על בזק רק תעשיר את קופת המדינה, וזאת כדי להראות שהוא אינו מאמין שאכיפה מצידו תשנה את התנהגותה של בזק.

מרגע מינויו לתפקיד פילבר משרד התקשורת נוקט בגישה מקלה על בזק בכל עניין שכרוך בעימותים שמתקיימים בינה לבין פרטנר וסלקום חדשות לבקרים. פרטנר וסלקום הגישו עשרות תלונות על כך שבזק מנצלת את כוחה לרעה ומשתמשת בנורמות פסולות כדי למנוע מהן להתחרות בצורה אפקטיבית בשוק. משרד התקשורת תחת הנהגתו של פילבר פועל לחיזוק המונופול של בזק בשורה של נושאים וזאת בשיטה של דילים. המשרד נותן לבזק הקלה והיא בתמורה תבצע השקעות.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים טופלו מעל עשרים סוגיות של יישום השוק הסיטונאי בין החברות ובהתערבות של נציגי משרד התקשורת, וברובם סוכמו תהליכים לביצוע. הנושאים שנותרו אמורים לידון ברמת מנכל"ים ואנו בטוחים שגם הם יגיעו להסדרה לשביעות רצון כל הצדדים".