רון הדסי מינה מנכ"ל וסמנכ"ל כספים לחברת פלאזה סנטרס

המנכ"ל החדש: דורי קרן, שניהל את פעילות הקניונים של החברה בפולין ובלטביה ■ המנכ"ל הקודם עזב לאחר חודשיים על רקע מאבקי השליטה בפלאזה

דירקטוריון חברת הנדל"ן פלאזה סנטרס בראשות היו"ר רון הדסי, החליט היום על קידומם של שניים מעובדי החברה לתפקידי המפתח של מנכ"ל וסמנכ"ל כספים. לתפקיד המנכ"ל מונה דורי קרן (45), שניהל עד כה את פעילות הקניונים של החברה בפולין ובלטביה, ואילו כסמנכ"ל כספים יכהן יצחק (איזי) אליאס (39), שניהל עד כה את הפעילות בהודו, שמשותפת לפלאזה סנטרס ולחברה האם אלביט הדמיה.

קרן הצטרף לפלאזה סנטרס ב-2006 ואילו אליאס שלוש שנים מאוחר יותר. הם ייכנסו לתפקידיהם בתחילת אפריל, כאשר קרן יתיישב על כסא המנכ"ל, שהיה מיותם בחודשים האחרונים ואילו אליאס יחליף את סמנכ"ל הכספים הנוכחי, רועי לינדן.

מספטמבר: החברה ללא מנכ"ל

פלאזה סנטרס מתנהלת מאז ספטמבר האחרון ללא מנכ"ל, לאחר שהמנכ"ל הקודם, עקיבא אזולאי, פרש מתפקידו חודשיים מיום כניסתו לתפקידו בעקבות מאבק שהתפתח על השליטה בקבוצה, בין שתי קרנות הגידור האמריקאיות שמחזיקות בה - יורק ודי.קיי פרטנרס.

מאבק השליטה אילץ אז את הדסי, המזוהה עם קרן יורק, לעזוב את תפקידו כיו"ר פלאזה סנטרס. אולם לקראת סוף 2015 הסתיים המאבק בניצחון ברור לקרן יורק, שהוביל להדחת הנציג של קרן די.קיי מהדירקטוריונים של פלאזה סנטרס ושל אלביט הדמיה.

בזכות הניצחון, הדסי שמשמש גם כיו"ר אלביט הדמיה, חזר בדצמבר גם לתפקיד יו"ר פלאזה סנטרס, שמהווה את זרוע הנדל"ן של חברת האחזקות. פלאזה סנטרס סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2015 בהפסד של 27 מיליון אירו, לאחר שהפסידה כ-100 מיליון אירו בתקופה המקבילה ב-2014.

פלאזה סנטרס מחזיקה כיום בחמישה קניונים במזרח אירופה: שלושה בפולין, אחד בצ'כיה ואחד בלטביה, שייצרו לה הכנסות נטו מפעילות (NOI) של 12.4 מיליון אירו בתשעת החודשים הראשונים של 2015. כמו-כן מחזיקה החברה במזרח אירופה גם בבניין משרדים בהונגריה ופועלת להקמת חמישה פרויקטים בתחום הנדל"ן ברומניה (2), בסרביה (2) ובפולין.

בהודו מכרה החברה אשתקד את הקניון היחיד שהחזיקה והיא נמצאת בתהליך למכירת הקרקעות לבניית דירות שהיא ואלביט מחזיקות במשותף בערים צ'נאי, בנגלור וקוצ'י. לפי מצגת שפרסמה החברה לסיכום הרבעון השלישי של 2015, הסתכם החוב הפיננסי (נטו) שלה ב-309 מיליון אירו, בעוד ששווי נכסיה עמד על 427 מיליון אירו.

כך שלפי החברה מסתכם השווי הנכסי הנקי שלה ב-118 מיליון אירו, אולם בבורסה בת"א נסחרות בינתיים מניותיה לפי שווי של 11-12 מיליון אירו בלבד. פלאזה סנטרס השלימה לפני כשנה הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, במסגרתו נדחה פירעון חובותיה בשלוש שנים, קרי החל מדצמבר 2017. עד אז נדרשת החברה להמשיך ולממש נכסים כדי שתוכל לעמוד בלוח הסילוקין.