רר-מדיה הישראלית תסייע למיזם האינטרנט המהיר של פייסבוק

הפרויקט, שהושק בדצמבר 2015, יאפשר את חיבור המשתמשים לאינטרנט באפריקה בסוף 2016, באמצעות הלוויין עמוס 6 ■ רר-מדיה תספק במסגרת הפרויקט שירותי תשתית תקשורת ותמיכה טכנית ל-BB4Africa, חברה שהוקמה לצורך הפרויקט ע"י Eutelsat

אבי כהן - מנכ”ל RRMedia / צילום: איל יצהר
אבי כהן - מנכ”ל RRMedia / צילום: איל יצהר

חברת רר-מדיה  , ספקית ישראלית מובילה של שירותי ניהול והפצת תוכן דיגיטלי עבור רשתות טלוויזיה ורדיו בכל העולם, נבחרה על ידי מיזם האינטרנט המהיר של Eutelsat, שהוקם ע"י פייסבוק במטרה לאפשר לאוכלוסיה גדולה יותר באפריקה חיבור לרשת האינטרנט, באמצעות שילוב של טכנולוגיות ממספר חברות שונות, המותאמות לחיבור משתמשים באזורים המאופיינים בפיזור אוכלוסיה דליל עד בינוני.

הפרויקט ייעשה שימוש ביכולות הלווייניות של מרכז המדיה של רר-מדיה במזה"ת, הנמצא בעמק האלה, לצורך Uplink לחיבור ואספקת אינטרנט מהיר באמצעות לוויין למיליוני משתמשים במדינות אפריקה שנמצאות מדרום למדבר סהרה, ואשר יתמוך במגוון רחב של אפליקציות אונליין ומדיה דיגיטלית.

רר-מדיה תספק במסגרת הפרויקט שירותי תשתית תקשורת ותמיכה טכנית ל-BB4Africa, חברה שהוקמה לצורך הפרויקט על ידי Eutelsat. שירותים אלה כוללים אירוח של אנטנות השידור וציוד התקשורת של BB, אשר באמצעותו מועברת תקשורת האינטרנט אל גופי ISP כמו ספקיות אינטרנט ותקשורת וחברות סלולר מקומיות, ואל מרכזי אינטרנט עבור משתמשי קצה כמו בתי קפה ומלונות. בנוסף, תעביר רר-מדיה את תקשורת האינטרנט מספקית ה-Tier1 הגלובלית אל תחנת הקרקע, וממנה אל ספקיות האינטרנט המקומיות באפריקה. זאת, באמצעות תחום התדרים החדש KaBand לצורך קיבולת נתונים גבוהה, ובקצב תעבורה גבוה של עד 8 ג'יגה לשניה.

הפרויקט יצא לדרך בדצמבר 2015, כשחיבור אינטרנט למשתמשים באפריקה יהיה זמין בסוף שנת 2016 באמצעות הלוויין עמוס 6.

מנכ"ל רר-מדיה אבי כהן מסר כי "זהו פרויקט מרגש עבורנו. מיקום מרכז המדיה במזרח התיכון מאפשר לנו למלא תפקיד חשוב, המשמש כצומת מרכזית לחיבור אנשים במקום בו תשתית אינטרנט מסורתית למעשה אינה קיימת. באמצעות פתרונות תקשורת מהירה ומדיה דיגיטלית, אנו ממלאים את חלקנו ומאפשרים גישה טוב יותר לאינטרנט, מדיה חברתית ותקשורת עם שאר העולם".