פרטנר לא הופיעה ל"שולחן העגול" עם בזק ומשרד התקשורת

סלקום הופיעה לדיון, והפגישה בינה ובין בזק התנהלה על מי מנוחות, אם כי חילוקי הדעות נותרו בעינם ■ משרד התקשורת לוחץ על בזק להתפשר במספר סוגיות כדי להימנע מהמשך הוויכוחים עם מפעילי התקשורת סביב רפורמת השוק הסיטונאי

חברת פרטנר החליטה שלא להופיע לדיון השולחן העגול שהתקיים היום (ג') במשרד התקשורת עם בזק. הצעד של פרטנר נתפס כצעד מחאתי כלפי המשרד, אם כי המשרד טוען שפרטנר הייתה זו שביקשה לדחות את הדיון מכיוון שהרגישה שהיא לא מוכנה מספיק כדי לקיים אותו היום.

ל"גלובס" נודע, כי היום בבוקר נפגש איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר לשיחה שעל-פי מקורות במשרד הוגדרה כטעונה.

סלקום הופיעה לדיון, והפגישה בינה ובין בזק ביחד עם נציגי משרד התקשורת התנהלה על מי מנוחות אם כי חילוקי הדעות בין הצדדים נותרו בעינם, אך הוחלט שלא לשבור את הכלים. משרד התקשורת עושה במקביל מהלכים לנסות ולפשר בין הצדדים והוא דוחף את בזק לגלות יותר הבנות לצורכי החברות כדי שהוא לא יצטרך להתערב ולהפעיל את סמכויותיו.

בין פרטנר לבין משרד התקשורת ישנם חילוקי דעות קשים, ונדמה כי פרטנר החליטה להסיר את הכפפות בכל מה שקשור לתיעדוף שמגלה משרד התקשורת כלפי בזק, ומתעלם לחלוטין מהקשיים שבזק מערימה עליה לטענתה.

המשרד זימן את הדיון היום על מנת לנסות ולפתור מחלוקות שוטפות בין הצדדים במסגרת הרפורמה בשוק הקווי. פרטנר וסלקום טוענות טענות קשות על כך שבזק נוקטת בשיטות מכוונות לסיכול יכולת התחרות שלהן, כולל הסירוב שלה להציע את הטלפוניה שלה לשימוש מתחרים במתכונת המקורית שקבע המשרד.

אחת הנקודות החשובות בדיון הייתה מימוש השלב השני של הרפורמה, לפיה בזק אמורה להקצות תשתיות פסיביות לטובת המתחרים בתשלום, כגון קנים, גובים, סיבים אפלים וכדומה. בזק מערימה קשיים גדולים בעניין וגם בדיון היום נדמה שהסוגיה לא נפתרה.

בהודעה שפרסם המשרד לאחר הפרסום ב"גלובס", נמסר כי "המשרד מודע לעובדה שבשנה הראשונה להפעלתו של שוק סיטונאי טבעי שיתגלו בעיות ותקלות שעיקרן 'מחלות ילדות' או אי התאמה וסנכרון בין המערכות השונות של החברות. יחד עם זאת, ובעקבות שינוי המגמה שהוביל משרד התקשורת בשנה האחרונה, שעיקרה הגברת התיאום ושיתוף הפעולה בין החברות לבין חברת בזק במטרה להעמיד שוק סיטונאי פעיל דינאמי ויעיל, אחוז גדול של התלונות נפתר".