גינדי מסכימה להזרים לאלון רבוע כחול 100-200 מיליון ש' בלבד

מדובר בסכום הנמוך מזה שדורשים מחזיקי האג"ח של רבוע כחול

גינדי החזקות - מנחם, אבי,ליטל,גיא ורועי גינדי / צילום: אלי דסה
גינדי החזקות - מנחם, אבי,ליטל,גיא ורועי גינדי / צילום: אלי דסה

חברת הנדל"ן גינדי החזקות נוטה להסכים להזרמה מיידית של כספים לאלון רבוע כחול, כפי שדרשו נאמני איגרות החוב של הקבוצה, אך בסכום של 100-200 מיליון שקל בלבד - נמוך בכחצי מהדרישה. מחר (ד') תתכנס אסיפת מחזיקי האג"ח של אלון רבוע כחול ובה יוצגו דעות הצדדים, בעד ונגד העברת השליטה בחברה לידי גינדי החזקות. בכל מקרה, הזרמת ההון תתבצע רק לאחר חתימה על הסדר חוב.

גינדי החזקות נמצאת בבעלות האחים ליטל, אבי, גיא, רועי ומנחם גינדי. ביום שישי האחרון חתמה החברה, המיוצגת בידי עורך הדין יורם ראב"ד, על הסכם לרכישת מניות השליטה (72.7%) בחברת ההחזקות אלון רבוע כחול תמורת 115 מיליון שקל, מידיה של קבוצת אלון של שרגא בירן, דודי ויסמן והקיבוצים.

עם זאת, התנתה גינדי החזקות את השלמת העסקה בהסכמת מחזיקי האג"ח והבנקים לחתום על הסדר חוב עם אלון רבוע כחול, שחייבת להם כ-900 מיליון שקל. בקרבת נציגות מחזיקי האג"ח נשמעה התנגדות עקרונית להעברת השליטה לידי גינדי החזקות, ועקב כך נפגשו אתמול הצדדים לפגישת היכרות. לפי מי שנכחו בפגישה, הציגו נציגי גינדי החזקות כי לחברה הון עצמי של כ-300 מיליון שקל, ובתגובה הציעו הנאמנים כי הון זה יושקע באלון רבוע כחול.

בגינדי החזקות מעריכים כי רכישת השליטה תחייב אותה בהזרמת הון לאלון רבוע כחול, אולם הזרמת כספים בשווי מלוא ההון העצמי נראית כמהלך חסר הגיון ואף מסוכן מבחינתם, כך שהם צפויים להסכים כנראה לסכום נמוך באופן מהותי מהדרישה המקורית.

את מי מדאיגה חדלות פירעון?

בכל מקרה, הזרמת הכספים תתבצע רק לאחר שאלון רבוע כחול תחתום עם נושיה על הסדר, שאמור לדחות את פירעון 94% מחובה עד לנובמבר 2020, תמורת תשלום ריבית שנתית של כ-6% על החוב. בגינדי החזקות מאמינים כי ביכולתם לשפר ולהשביח את כלל נכסי אלון רבוע כחול (רבוע נדל"ן, דור אלון ורשת נעמן), וכי הזרמת ההון, בתוספת הסדר החוב, יעניקו את התנאים הנדרשים לכך.

כך, מאמינים בגינדי, תימנע אלון רבוע כחול מהגעה לחדלות פירעון, ונושיה יוכלו לקבל בעתיד את מלוא כספם בחזרה. חדלות פירעון של אלון רבוע כחול תפגע מאוד באפשרות של נאמני החברה הבת רשת מגה לדרוש מאלון רבוע כחול להזרים לה סכומים נוספים, אבל היא מפחידה פחות את מחזיקי האג"ח וחלק מנציגיהם.

לדעת גורמים המקורבים לנציגות האג"ח, גם במקרה שאלון רבוע כחול תפנה לבית המשפט בבקשה למינוי נאמן, הרי שמכירה מיידית של הנכסים תאפשר כבר כעת פירעון של לפחות 80% מהחובות לנושים. סכום זה יגרור אולי תספורת מסוימת על החוב הקיים (סך התחייבויות החברה הוא 1.3 מיליארד שקל), אך עשוי להיות עדיף על הסיכון שבקבלת סכום נמוך יותר מהחוב בעתיד, במקרה של כישלון בהשבחת הנכסים.