היסטוריה: גוגל עקפה את אפל והיא בעלת שווי השוק הגדול בעולם

החברה האם של גוגל צפויה להפוך היום בתחילת המסחר בוול סטריט לחברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם ■ אחת האחראיות למהפך היא סמנכ"לית הכספים רות פורת שהצטרפה לחברה אשתקד ■ הרווח של החברה ברבעון האחרון של שנת 2015 עלה ל-4.9 מיליארד דולר

גוגל / צילום: רויטרס
גוגל / צילום: רויטרס

אלפאבית , חברת האחזקות של גוגל, צפויה להפוך לבעלת שווי השוק הגדול בעולם כאשר שוק המניות האמריקני ייפתח היום (ג'). החברה חשפה אתמול שהעבירה בשנה שעברה 3.6 מיליארד דולר ל"מיזמי הפנטזיה" שלה, בהם המכונית ללא נהג.

גאות בפרסומות במובייל בחודשים האחרונים של 2015 בתוספת הפירוט המלא לגבי ההשקעות שמיועדות לבצר את ההובלה הממושכת של אלפבית בעולם הטק, מגבירים את ההתלהבות בוול סטריט ממניית החברה. המניה עלתה ביותר מ-6% במסחר שאחרי שעות המסחר אמש (ב'), ושיקפה בכך שווי שוק של כ-550 מיליארד דולר לחברה, מעל השווי של אפל, 540 מיליארד דולר.

אלפבית כבר עקפה את אפל במדד של שווי פעילות - שווי שוק בתוספת שווי אג"ח (ללא הר המזומנים שצברו שתי החברות) - אם כי שווי השוק לבדו נשאר הנתון הבולט ביותר בעיני המשקיעים.

המהפך בהנהגת עולם הטק מצביע על ציון דרך חדש בתחום הסמארטפונים, כאשר מכירות מכשירים חדשים איטיות יותר, ומנגד, מכירות פרסומת או שירותים למכשירים הללו פורחות. אפל דיווחה בשבוע שעבר על הירידה הראשונה שלה במכירות אייפונים, בעוד שגוגל ופייסבוק דיווחו על גאות מפתיעה בפרסום במובייל.

ההשקעה של 3.6 מיליארד דולר מה שאלפאבית כינתה "הימורים אחרים" הייתה באמצע טווח הציפיות של מרבית האנליסטים בוול סטריט ומדובר על קפיצה מהשקעה של 1.9 מיליארד דולר ב-2014. רות פורת, סמנכ"לית הכספים של אלפבית, אמרה שהנתונים הללו צפויים להיות תנודתיים בעתיד, בהתחשב בשלב המוקדם של רבים מהעסקים הללו.

פורת, שהצטרפה לאלפבית ממורגן סטנלי בשנה שעברה, זכתה לשבחים בוול סטריט על יכולתה לרסן הוצאות. אתמול היא אמרה שאלפבית לקחה כמה "החלטות קשות" כאשר היא ניסתה לתעדף את הוצאותיה על מיזמי הפנטזיה שצפויים לייצר תשואות בטווח הרחוק, אם כי היא לא מסרה אלו מיזמים נגנזו או הוגבלו.

המשקיעים חששו זה זמן רב מההוצאות הלא מרוסנת של גוגל על פרויקטים חדשים שמחוץ לעסק הליבה האינטרנטי של החברה. ההבטחה לפרסם את הנתונים הללו בנפרד בתוספת ההודעה בשנה שעברה על buyback ראשון בתולדות החברה - קניית מניות חזרה מהציבור - השקיטה בינתיים את החששות.

מעל לתחזיות

בניכוי ההוצאה על ההימורים השוליים, אלפבית רשמה שולי רווח משופרים בעסקי האינטרנט, והחזירה בכך את האמון של וול סטריט. רווחי אלפבית עלו ל-4.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, מ-4.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2014. המכירות, להוציא את עלויות רכישת תנועת האינטרנט, זינקו ל-17.3 מיליארד דולר מ-14.5 מיליארד דולר. אנליסטים צפו מכירות בהיקף 16.9 מיליארד דולר. הרווח המתואם בניכוי כמה סעיפים היה 8.67 דולר למניה, מעל ציפיות וול סטריט ל-8.08 דולר למניה.

חטיבת גוגל של אלפבית, שתרמה 99.3% מההכנסות ברבעון הרביעי של 2015, דיווחה על גידול של 18% במכירות בהשוואה שנתית. מכירות הפרסומת, מקור ההכנסות מספר אחד, עלו ב-17%.

הרווח התפעולי עלה ל-6.8 מיליארד דולר מ-5.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי ב-2014.

ראש בראש
 ראש בראש