אנליסטים: הנפט הוא טרייד השנה - עשוי לזנק בכ-60%

עפ"י ממוצע סקר אנליסטים שנערך ב"בלומברג", עד סוף 2016 ה-WTI עשוי להאמיר לרמה של 46 דולר לחבית, בעוד הברנט עשוי לזנק ל-48 דולר לחבית ■ בשוק מעריכים כי היצע הנפט יצטמצם מאוד עד הרבעון הרביעי של השנה

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

הירידות במחירי הנפט אומנם התחדשו השבוע והיום (ד') יורדים עד כ-1% מתחת ל-30 דולר לחבית, אך ישנם אנליסטים שמעריכים כי הזהב השחור הוא הזדמנות השקעה מצוינת וצפוי לזנק עד סוף השנה בעשרות אחוזים.

ע"פ נתונים ב"בלומברג", ממוצע תחזיות של אנליסטים מצביע על כך שעד סוף 2016 הנפט מסוג WTI עשוי להאמיר לרמה של-46 דולר לחבית במהלך הרבעון הרביעי של השנה, כמעט 60% מהמחיר שבו הוא נסחר כיום. הברנט צפוי לפי ההערכות לזנק ל-48 דולר לחבית. בנוסף, בגולדמן זאקס מעריכים כי עודף ההיצע, שהפיל את הנפט לשפל של יותר מ-12 שנה, יצטמצם מאוד, בעיקר בשל ירידה חדה בתפוקת הנפט בארה"ב.

ע"פ הערכות של משרד האנרגיה האמריקאי, תפוקת הנפט בארה"ב תצנח ב-7% או 620 אלף חביות ביום עד הרבעון הרביעי של השנה. בנוסף, סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) צופה כי תפוקת הנפט של המדינות שאינן קשורות לקרטל אופ"ק תצנח ב-600 אלף חביות ביום השנה. לכן, בסיטיגרופ מעריכים שמחירי הנפט יתקנו חזק למעלה ומציינים כי הנפט הוא "טרייד השנה". גם אנליסטים בבנקי ההשקעות סוסייטה ז'נרל ו-UBS מעריכים כי הנפט יזנק בחדות.