קרוסריידר נסחרת לפי שווי המזומן - והמנכ"ל פרש

החברה של טדי שגיא, המתמחה באופטימיזציה של תנועת גולשי אינטרנט ככלי ניתוח עבור שוק הפרסום הדיגיטלי, איבדה מאז ההנפקה 60% מהשווי

קובי מנחמי / צילום: יוסי כהן
קובי מנחמי / צילום: יוסי כהן

שוק הפרסום הדיגיטלי לא מפסיק להתעטש. השפעת שתקפה כמעט את כל החוליות בשרשרת שמרכיבה אותו נותנת את אותותיה במחירי המניות של אותן חוליות, ואחת מהן היא קרוסריידר (Crossrider) של טדי שגיא. החברה, שהונפקה לראשונה בבורסת המשנה הבריטית (AIM) בספטמבר 2014, איבדה מאז ההנפקה 60% (!) והיא נסחרת כעת לפי שווי של 82 מיליון דולר.

בסוגיית השווי ניגע בהמשך, אך כעת לסיבות בגינן נפלה המניה במורד ההר מאז הפיכתה לציבורית. החברה, נזכיר, מתמחה באופטימיזציה של תנועת גולשי אינטרנט ככלי ניתוח עבור שוק הפרסום הדיגיטלי.

קרוסריידר הודיעה בתחילת השבוע על תוצאותיה לשנת 2015: EBITDA של 10 מיליון דולר, והכנסות של 85 מיליון דולר - וזאת לפי תחזיות השוק. לעומת זאת, תחזית החברה לשנה הנוכחית, 2016, פחות ורודה: "לאור הירידה המתמשכת במספר היומי של הורדת אפליקציות Web (להבדיל מאפליקציות סלולר) - מ-1.4 מיליארד נכון ליוני 2015 ל-400 מיליון נכון לדצמבר 2015 - שיעור הצמיחה ב-2016 יהיה צנוע".

כמו כן, מייסד ומנכ"ל החברה, קובי מנחמי, הודיע על פרישתו (לפי ההודעה, זוהי יוזמה שלו), וכפי שזה נראה - התחזית הלא מעודדת והפרישה של מנחמי זרעו חששות אצל ציבור בעלי המניות, ואלו חתכו רבע משווי המניה תוך יממה. כך קרה, שלחברה יש בקופה מזומן בשווי של 71 מיליון דולר, והיא נסחרת לפי שווי של 82 מיליון דולר - דהיינו היא נסחרת לפי שווי המזומן בחשבון העו"ש שלה והשוק לא ממש מתמחר כרגע את פעילותה. קרוסריידר, נזכיר, הגיעה לקופה כזו דשנה מכיוון שבהנפקה גייסה 75 מיליון דולר.

מנחמי מסר ל"גלובס": "לאחר מסע בן 5 שנים מדהימות, שבמהלכן פיתחנו רעיון לכדי חברה ציבורית רווחית, החלטתי לחזור להיכן שהכול התחיל. לאחר תקופת מנוחה, בכוונתי לחזור לעסוק ביזמות טכנולוגית. אני מודה לאנשים המדהימים של קרוסריידר, שהם עבורי משפחה, ובטוח בהמשך הצלחת החברה. אני מודה לטדי שגיא על האמונה עוד בשלבים המוקדמים, והליווי המקצועי ממנו למדתי רבות".

שגיא מסר כי "כשפגשתי לראשונה את קובי הערכתי שהוא מסוג היזמים שיצליחו לממש את חזונם. אני שמח על כך שההערכה הראשונית התבררה כנכונה. בשנים האחרונות למדתי להכיר ולסמוך על קובי, שהוא אדם מבריק ובעל יכולות אישיות ומקצועיות יוצאות דופן. אני מכבד את רצונו לחזור לעסוק ביזמות טכנולוגית ומשוכנע בהמשך הצלחתו".