הסייבר הישראלי רותח: גרעין השליטה בסקייבוקס נמכר ב-80 מ' ד'

החברה, שהוקמה לפני 14 שנה, גייסה עד כה 58 מיליון דולר, ומעסיקה בארץ כ-60 עובדים, מחצית מהסך ■ סקייבוקס מפתחת פתרונות אנליטיים המספקים תובנות רלוונטיות מתוך נתוני סייבר ואבטחת מידע אודות ההתקפות על הארגון

תעשיית הסייבר הישראלית ממשיכה להיות אטרקטיבית עבור קרנות הון סיכון/השקעה גלובליות. הדוגמה הנוכחית היא של חברת סקייבוקס (Skybox Security) שהשליטה בה נמכרה היום תמורת כ-80 מיליון דולר ובנוסף גייסה לקופתה כ-16 מיליון דולר. Skybox Security התאגדה כחברה ישראלית - מרכז המו"פ שלה נמצא בהרצליה פיתוח - אך בעלת המניות בה היא חברת אם אמריקאית. החברה מעסיקה 120 עובדים בכל העולם, מחציתם בישראל.

Skybox Security הוקמה במהלך 2002 על ידי גידי כהן, שמשמש כמנכ"ל שלה, משה מייזלס וערן רשף. השניים האחרונים כבר אינם מכהנים בהנהלתה הבכירה. כהן הוא בעל תואר ראשון ושני במדעי המחשב ומתמטיקה מאוניברסיטת תל-אביב.

את האקזיט הנוכחי הובילה קרן Providence Strategic Growth, זרוע ההשקעות בחברות צומחות של קרן ההשקעות הגלובלית הפרטית Providence Equity, המנהלת נכסים בהיקף של 45 מיליארד דולר. Skybox Security מתכננת להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי, בין היתר, להרחבת כוח האדם שלה במטה החברה בעמק הסיליקון שבארה"ב ובמרכז המו"פ שלה שבישראל.

מידע על התקפות סייבר

Skybox מפתחת פתרונות אנליטיים המספקים תובנות רלוונטיות מתוך נתוני סייבר ואבטחת מידע אודות ההתקפות על הארגון והדרכים שמערכות ה-IT חשופות לאיומים. לפי הודעתה, פתרון הדגל שלה Skybox Security Suite, מתממשק ליותר מ-90 מוצרי תקשורת ואבטחת מידע ארגוניים נפוצים בשימוש, ומנתח את כל המידע המגיע מפתרונות אלו במטרה לייצר מודיעין איכותי ותובנות רלוונטיות באשר לסיכוני אבטחת מידע ברשתות הארגוניות. "כך הוא מספק למנהלי אבטחת המידע וה-IT בארגונים תמונת מצב מקיפה על אזורי התקיפה ונקודות הכשל בארגון תוך יצירת תובנות לדרכי הפעולה המהירות", דברי ההודעה.

בין לקוחות Skybox חברות הנמנות על רשימת Global 2000 וגופי ממשל בלמעלה מ-50 מדינות. 6 מתוך 10 הבנקים הגלובליים המובילים בעולם, 10 חברות תקשורת גלובליות, 5 יצרניות מוצרי הצריכה הגדולות ביותר בעולם ו-10 מספקי האנרגיה הגדולים ביותר בעולם משתמשים בפתרונות Skybox. לפי הודעתה, אשתקד גדלו הכנסותיה ב-55%.

"Skybox ניצבת בקצה העליון של חברות הסייבר בעולם", אומר תומאס רירדון, מנהל בכיר ב-Providence Strategic Growth.

לדברי כהן, "חברות משקיעות מיליארדי דולרים בשנה בפתרונות ושירותי אבטחת מידע וסייבר אך הזמן הנדרש כדי להתמודד בהצלחה עם מתקפת סייבר רק גדל יותר ויותר. מצב זה נובע מכך שרשתות המידע הארגוניות הופכות ליותר ויותר מורכבות. קיים קושי של מומחי אבטחת המידע בארגון לזהות את סיכוני אבטחת המידע, לתעדף ולדעת להקצות את המשאבים המתאימים להתמודד עימם. בנוסף, מנהלי אבטחת המידע בארגון מחפשים כלים ודרכים בהם יוכלו להמחיש להנהלה את החשיבות וההשפעה הצפויות על הארגון בהתמודדות עם מתקפות סייבר. פתרונות Skybox נועדו לפתור בין היתר אתגרים אלו".

Skybox Security

שנת הקמה: 2002

מה החברה עושה: פתרונות אנליטיים לניתוח התקפות סייבר

מייסד ומנכ"ל: גידי כהן

סך גיוסי הון עד כה: 138 מיליון דולר

מספר עובדים: 120, מחציתם בארץ

בעלי מניות עיקריים: קרן Providence Strategic Growth; הקרנות בנצ'מרק, כרמל, לייטספיד, קרן Valley ותאגיד מיצובישי