אפריקה נכסים מוכרת זכויותיה ב"גלובל פארק" ב-200 מ' ש'

שטחי ההשכרה בפארק עומדים על כ-21 אלף מ"ר; הכנסותיו ל-2015 צפויות להגיע ל-13.5 מיליון שקל, ושוויו בספרי החברה בסוף יוני היה נמוך ב-7% ממחיר המכירה שהוזכר, ועמד על כ-184 מיליון שקל

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

בזמן שקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב מתמודדת עם תקופה עסקית לא קלה, ומעמדה ממשיך להישחק, בעיקר על רקע חוסר הוודאות סביב הכלכלה הרוסית, החברה הבת אפריקה נכסים דיווחה היום כי היא מנהלת מו"מ למכירת זכויותיה בפרויקט "גלובל פארק" שבעיר לוד, תמורת קרוב ל-200 מיליון שקל. שם הרוכש לא נמסר.

באפריקה נכסים הדגישו, כי "אין כל ודאות כי הצדדים יגיעו להסכמה על תנאי העסקה או כי העסקה תושלם", וציינו כי העדכון בנושא יצא "מטעמי זהירות, וזאת בשל כוונת החברה לצאת בימים הקרובים בהנפקת איגרות חוב".

גלובל פארק ממוקם סמוך למתחם איירפורט סיטי ליד נתב"ג, ושטחי ההשכרה בו עומדים על כ-21 אלף מ"ר. ממצגת שפרסמה אפריקה נכסים בחודשים האחרונים עולה, כי הכנסותיו ל-2015 צפויות להגיע ל-13.5 מיליון שקל, וכי שוויו בספרי החברה בסוף יוני היה נמוך ב-7% ממחיר המכירה שהוזכר, ועמד על כ-184 מיליון שקל.

הבוקר דיווחה אפריקה נכסים על כוונתה לקדם מהלך של הרחבת סדרת אג"ח ו', שהונפקה באוגוסט 2013, והיום נסחרת בתשואה של 4.3% במח"מ של 2.9 שנים. יתרת הסדרה הנוכחית עומדת על 150 מיליון שקל, וחברת מידרוג אישררה לחברה דירוג A3 באופק יציב לגיוס של עד 200 מיליון שקל.

לחברה שתי סדרות אג"ח נוספות גדולות יותר (ה' ו-ז') בהיקף של 880 מיליון שקל, בתשואות של 3%-6.6%.

אפריקה נכסים פועלת עבור אפריקה ישראל בייזום, הקמה, תפעול והשכרת מבנים לתעשייה, למשרדים ולמסחר בארץ ובחו"ל, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-1.3 מיליארד שקל אחרי עלייה של כ-6% בשנה החולפת, לעומת שווי מצומק של כ-330 מיליון שקל לאפריקה ישראל.

החששות מיכולתה של אפריקה ישראל לעמוד בהתחייבויות האג"ח הגדולות שלה, בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל, מתבטאים בתשואות האג"ח בשלוש הסדרות שלה, שמגיעות לרמות "זבל" בטווח של 32%-39%.

באפריקה ישראל ציינו בדוחות האחרונים כי כדי לעמוד בהחזרים החברה פועלת בין היתר למימוש נכסים מניבים ומימוש השקעות.

נוסף על כך, החברה מנסה לחתום על הסכמי מימון חדשים, הארכת מועדי פירעון של הלוואות לזמן קצר, גיוס או הרחבת סדרות אג"ח בחברות הקבוצה, וכן קבלת דיבידנדים מהחברות השונות בקבוצה.