אייפקס במו"מ לרכוש 50% מרנואר לפי 300-350 מ' ש'

הקבוצה מחזיקה בשתי רשתות המונות 168 סניפים ■ רנואר: "החברה בוחנת מפעם לפעם הזדמנויות עסקיות המובאות לשולחנה"

זהבית כהן / צילום: תמר מצפי
זהבית כהן / צילום: תמר מצפי

קרן אייפקס, בראשות זהבית כהן, מנהלת משא-ומתן לרכישת 50% מקבוצת האופנה רנואר - כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות, המגעים מתנהלים לפי שווי חברה של 300-350 מיליון שקל.

קבוצת רנואר היא קבוצת האופנה החמישית בגודלה בישראל. הקבוצה נמצאת בשליטת (90%) יוסי ברוש ואלי ברקוביץ', ויתרת המניות מוחזקת בידי מנכ"ל הקבוצה, סרג' דרעי.

רנואר החלה את דרכה כחברת אופנה קטנה ובהמשך פתחה רשת חנויות למותג רנואר, שמונה היום 125 סניפים. המותג פנה תחילה לנשים בלבד ובהמשך פתחה הקבוצה חנויות לגברים. המותג עצמו פונה לגילאי 16-45, אך ברנואר מעדיפים למתגו לקהל צעיר.

ב-2007 השיקה הקבוצה רשת אופנה לצעירות בנות 15-25 תחת המותג TWENTYFOURSEVEN, המונה היום 43 סניפים. ב-2014 השיקה החברה אתר מכירות מקוון למותג רנואר, וכחצי שנה לאחר מכן, ברבעון הראשון של 2015, היא השיקה אתר גם ל-TWENTYFOURSEVE.

הקבוצה היא חברה פרטית שבעליה מתרחקים מאור הזרקורים, וגם ביצועיה הכספיים אינם ידועים. לפי הערכות בשוק, מחזור המכירות של הקבוצה עומד על כ-500 מיליון שקל.

בעבר בחנה הקבוצה אפשרות הנפקה בבורסה של תל-אביב, ולפי פרסומים היא הציגה לחברות EBITDA (רווח תפעולי תזרימי לפני הוצאות מימון, מסים ופחת) של 30 מיליון שקל בשנה. אז הוערך גם כי פעילות הקבוצה מניבה רווח נקי של כ-25 מיליון שקל בשנה. יש להניח כי הרווח הגולמי של הקבוצה דומה לחברות אופנה אחרות ועומד על 60% בקירוב.

זו אינה הפעם הראשונה שבה רנואר מנהלת מגעים להכנסת שותף. לפני שנים אחדות היא ניהלה מגעים עם קבוצת פוקס למיזוג, וגם אשתקד נערכו שיחות עם משקיעים פוטנציאליים.

קרן אייפקס, שסיימה בהצלחה את השקעתה בקבוצת תנובה כשהשלימה אשתקד את מכירתה לתאגיד הסיני ברייט פוד לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל, מחפשת השקעות. בשנה האחרונה בחנה הקרן השקעות רבות גם בתחום הקמעונאי, ועוד קודם לכן היא בחנה כניסה לשותפות בקבוצת האופנה פוקס.

באפריל 2015 רכשה אייפקס את השליטה (80%) בחברת ההסעדה שולץ. לפי הערכות, העסקה התבצעה לפי שווי של 60-70 מיליון שקל. שולץ, שהוקמה ב-1979, מפעילה חדרי אוכל לעובדים במקומות העבודה, והיא אחת מ-10 החברות הגדולות בענף ההסעדה בישראל, שהיקפו כ-1.5 מיליארד שקל בשנה. לפני כ-3 שנים זכתה החברה במכרז שפרסם צה"ל לאספקת ארוחות לבסיסים למשך 22 שנה.

המוטו של כהן הוא רכישת חברות שניתן להשביח את פעילותן ואת רווחיהן. בקבוצת תנובה, למשל, התבצעה השבחת הפעילות באמצעות העלאות מחירים, כחלק מרצונה של אייפקס לקצור רווחים מהירים כבר אחרי השלמת רכישת תנובה.

מקבוצת רנואר נמסר בתגובה: "רנואר, כרשת קמעונאית אופנה מובילה, בוחנת מפעם לפעם הזדמנויות עסקיות המובאות לשולחנה, ואין בבחינה זו כדי להצביע על כוונתה או רצונה לבצע עסקה כלשהי. אם וכאשר תתקבל החלטה, שכאמור זו רחוקה עד מאוד מלהתקבל, נתוניה הכספיים המדויקים והנכונים של החברה יתפרסמו בהתאם".

קרן אייפקס סירבה להגיב לידיעה.