נעילה שלילית בבורסות אירופה לאחר דוח התעסוקה האמריקאי

נעילה מעורבת הבוקר באסיה; ירידות חדות במסחר בוול סטריט; הנפט עבר לירידות ■ דוח התעסוקה: אכזבה מקצב יצירת המשרות בארה"ב בינואר

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה שלילית , לאחר פרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ינואר. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות, וגם מחיר הנפט עבר למגמה שלילית.

 

שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש ינואר 151 אלף משרות, הרבה פחות מהצפי שעמד על 192 אלף משרות חדשות. עם זאת, שיעור האבטלה ירד ל-4.9%, מתחת לצפי שעמד על 5%. שיעור האבטלה מעיד על "תעסוקה מלאה". כך עולה מנתוני התעסוקה שפורסמו היום בארה"ב.

גם הנתונים לדצמבר ונובמבר עודכנו, אולם ללא שינוי ניכר. בדצמבר ירד קצב הוספת המשרות ל-262 אלף לעומת 292 אלף בנתון המקורי, ובנובמבר התעדכן הנתון ל-280 אלף לעומת 252 אלף.

השכר לשעה עלה ב-0.5% ל-25.39 דולר, סימן נוסף לכך ששוק העבודה מאלץ חברות להעלות שכר על מנת למשוך עובדים נוספים.

המשקיעים ינסו כעת להבין האם על בסיס הדוח הנוכחי, ובציפייה לדוח חודש פברואר, פניו של הפד להעלאה נוספת של הריבית כבר במארס, או לאפשרות כי העלאה כזו תתרחש, אם בכלל, בהמשך 2016.

ההזמנות ממפעלים בגרמניה ירדו בדצמבר 2015 יותר מהתחזיות המוקדמות, בעוד סימן כי ההאטה בשוק הסחר העולמי מתחילה לפגוע בכלכלה הגדולה באירופה. ההזמנות ירדו ב-0.7% לעומת התחזית לירידה מתונה יותר של 0.5%. בנובמבר אשתקד, נציין, רשמו ההזמנות ממפעלים בגרמניה עלייה של 1.5%.

ענקית האנרגיה BG  דיווחה על נפילה של 58% ברווחיה לשנת 2015 על רקע הצניחה במחירי האנרגיה.

יצרנית הרכב השבדית Volvo  דיווחה על רווחים תפעוליים והכנסות אשר החטיאו את תחזיות האנליסטים, וחתכה את תחזית המכירות לרכביה הכבדים בצפון אמריקה ובברזיל.

בסקטור הפיננסי, הבנק הצרפתי BNP Paribas  דיווחה על צניחה של כ-52% ברווחיה ברבעון הרביעי אשתקד ל-665 מיליון אירו. 

שבוע הבא - חופש בסין

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה. נזכיר כי בורסת שנחאי תהיה סגורה בשבוע הבא לרגל ראש השנה החדשה בסין.

 

מניות Toshiba  נפלו לאחר שהחברה דיווחה כי היא חוזה הפסד נקי של 710 מיליארד ין יפני (כ-6 מיליארד דולר) לשנה הפיסקאלית שתיגמר ב-31 במארס, עלייה לעומת תחזית קודמת להפסד של 550 מיליארד ין יפני.

Nikon  זינקה לאחר שהחברה דיווחה על זינוק של 28% ברווחיה לתקופה שבין אפריל לדצמבר אשתקד. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]