טוויטר מחקה 125 אלף חשבונות של משתמשי דאע"ש

הודיעה כי מאז אמצע 2015 מחקה יותר מ-125 אלף חשבונות טוויטר של משתמשים שהזדהו עם דאע"ש וארגוני טרור נוספים, בזכות תגבור צוותי הניטור המגיבים לדיווחי משתמשים ברשת החברתית

טוויטר / צילום: בלומברג
טוויטר / צילום: בלומברג

הרשת החברתית טוויטר הודיעה כי מאז אמצע 2015 היא סגרה יותר מ-125 אלף חשבונות המזוהים עם ארגוני טרור, ובראשם דאע"ש.

בפוסט שפרסמה החברה בבלוג הרשמי שלה נכתב כי על אף שלא שינתה את המדיניות שלה, לפיה רק חשבונות המדווחים כפוגעניים על-ידי משתמשי הרשת מושבתים, היא תגברה בחודשים האחרונים את צוות הניטור שלה ובכך צמצמה משמעותית את מהירות התגובה לדיווחים מסוג זה.

בכך מצטרפת טוויטר לחברות טכנולוגיה נוספות שהחמירו בחודשים האחרונים את המדיניות שלהן כלפי תוכן פוגעני המתפרסם בהן. במקרים רבים המהלכים מגיעים כתגובה לאיומי מחוקקים במדינות שונות לכפות על החברות לדווח על "פעילות טרוריסטית" המתנהלת בהן לרשויות אכיפת החוק - מהלך לו רובן מתנגדות, מחשש שהדבר יפגע בקשר שלהן עם המשתמשים, שיראו בהן כלי ממשלתי.

בעבר דווח כי דאע"ש עושה שימוש רב בטוויטר, בה רשומים יותר מ-300 מיליון משתמשים ברחבי העולם, וברשתות חברתיות נוספות כדי לגייס לוחמים חדשים לשורותיה. בנוסף, ארגון הטרור משתמש ברשתות הללו כדי להפיץ את חומרי ההסתה שלו ברבים.

לדברי המומחה שימוס היוז מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בבירת ארה"ב, מדובר בכמות "מרשימה" של חשבונות שהושבתו, אך עדיין נראה כי טוויטר מנטרת תוכן קיצוני באופן "אפיזודי" ולא רציף. בנוסף, היוז ציין כי קבוצות קיצוניות רבות כבר עזבו את טוויטר לטובת פלטפורמות קטנות יותר ומנוטרות פחות בעקבות המגמה החדשה.

בטוויטר טוענים כי הם משתפים פעולה עם גורמי אכיפת החוק "כשהדבר נחוץ". בחברה הבהירו כי הם מנסים למצוא את האיזון בין הניסיון לשמור על חוקי הקהילה המקוונת, צורכי גורמי אכיפת החוק וכן רצון המשתמשים לשתף את דעותיהם - גם אלה הקיצוניות.