מחיר למשתכן לכולם? האתר הייעודי לתוכנית - בעברית בלבד

בלי ערבית ואנגלית - למי שאינו קורא עברית אין נגישות לאתר של תוכנית הדגל של משרד האוצר

אתר מחיר למשתכן / צילום מסך
אתר מחיר למשתכן / צילום מסך

תוכנית מחיר למשתכן היא תוכנית הדגל של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון ואמורה להציע פתרון, גם אם בהגרלה, לכל מי שהוא מחוסר דירה בישראל.

למרות שהתוכנית מיועדת לכולם, עיון באתר החדש של התוכנית, שהשיק משרד הבינוי והשיכון לאחרונה, מגלה כי היא פונה בעצם רק למחוסרי דירה דוברי עברית.

האתר החדש, "מחיר למשתכן בדרך לדירה משלך" (www.dira-il.co.il), כולל הסברים חשובים אודות התוכנית, עם ממשק נוח ועיצוב נעים לעין, אך הוא כתוב עברית בלבד. למחוסרי דירה ישראלים הדוברים ערבית, רוסית, אמהרית או אנגלית - אין כל אפשרות להתעדכן בפרטים החיוניים שיקבל כי מי שקורא עברית.

היעדר התרגום לשפות נוספות בולט גם באתר ההגרלות שנפתח לאחרונה ומשרת נכון להיום את הציבור הרחב בכל הנוגע להשתתפות בהגרלות לפרויקט מחיר מטרה, ובעתיד עתיד לשמש גם להרשמה להגרלה למחיר למשתכן.

היעדר התרגום באתר לשפות אחרות בולט במיוחד לאור העובדה שבאתר משרד הבינוי והשיכון, התכנים כולם דווקא כן נגישים לדוברי אנגלית, ערבית ורוסית.

באתר של תוכנית "מחיר למשתכן" ניתן למצוא בין היתר את רשימת המכרזים שנסגרו, את רשימת היישובים בהם עתידים להתפרסם מכרזי מחיר למשתכן נוספים, את רשימת הקריטריונים והתנאים השונים כמו גם לינק להרשמה להגרלות.

באתר משרד הבינוי והשיכון ניתן לקבל מידע הנוגע לתוכניות בשפות אחרות, אך לחיצה על הקישור לאתר ההגרלות למשל, בדף שכתוב בשפות אחרות, מוביל את הגולש לאותו אתר ייעודי להרשמה להגרלות בעברית בלבד.

נקודת האור היחידה באתר הייעודי למחיר למשתכן, היא העובדה שהוא דווקא כן מונגש למשל ללקויי ראייה, אבל עדיין, כאמור, דוברי וקוראי עברית בלבד.

ממשרד השיכון לא נמסרה תגובה.