בורסות אירופה צנחו עד כ-4.5% לשפל של 15 חודשים

הבורסות בסינגפור, הונג קונג וסין נותרו סגורות היום ■ הנפט יורד ■ אסטרטג: "לא קיבלנו מדוח התעסוקה האמריקאי מספיק רמזים באשר להעלאות הריבית העתידיות בארה"ב כך שהמשקיעים מתקשים להחליט על פוזיציות"

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים חדות מאוד, לאחר פתיחה חיובית ועל רקע הירידות החדות שחתמו את המסחר בשוקי העולם בסוף השבוע. מדד הסטוקס 600 נפל ב-3.3% לשפל של 15 חודשים בעוד מדד הדאקס ירד מתחת ל-9,000 נקודות, לראשונה מאז אוקטובר 2014.

 

"המשקיעים אינם יודעים לאן פניה של הכלכלה הגלובלית, אבל הסיכון למיתון ודפלציה עולה", מציין פרנסואה סאברי, מנהל ההשקעות הראשי בחברת  Prime Partners SA. הוא הוסיף עוד כי רווחי החברות ירדו, עניין שמעורר דאגה בקרב המשקיעים.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום שישי בירידות חדות. זאת בין היתר על רקע נתוני התעסוקה המאכזבים. שוק העבודה האמריקאי ייצר רק 151 אלף משרות חדשות בינואר, מתחת לצפי שעמד על 190 אלף, אולם מצד שני שיעור האבטלה ירד ל-4.9% והשכר עלה.

"לא קיבלנו מדוח התעסוקה האמריקאי מספיק רמזים באשר להעלאות הריבית העתידיות בארה"ב כך שהמשקיעים מתקשים להחליט על פוזיציות", אמר לרויטרס אסטרטג ב-Daiwa Securities. "הדוחות הכספיים של חברות ביפן לא תורמים לסנטימנט גם כן, כך שייתכן שהשוק ימשיך לגלות חולשה".

מחירי הנפט עברו להיסחר היום בירידות מתחת ל-31 דולר לחבית, בצל החשש מעודפי ההיצע. שר הנפט של ונצואלה, אחת מיצואניות הנפט הגדולה בעולם וחברה בקרטל אופ"ק, מקיים סבב פגישות עם נציגי יצואניות נפט אחרות, במטרה לשכנע אותם לשנות מדיניות ולקצץ בתפוקת הנפט כדי להעלות את המחירים.

מפיקת הזהב Randgold Resources  דיווחה היום על ירידה של 10% ברווח הנקי ל-45 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2015. ההכנסות טיפסו ב-20% והחברה הודיעה על גידול של 10% בדיבידנד.

מנכ"ל קרדיט סוויס  טידג'אם ת'יאם הודיע כי ביקש לקצץ מהבונוס שלו בעקבות התוצאות המאכזבות של הבנק. לפני מספר ימים הבנק השווייצרי דיווח על הפסד של כ-2.9 מיליארד דולר ב-2015, ההפסד הראשון של הבנק מאז 2008.

 

הבורסה בסין סגורה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ב') בעליות, על רקע חגיגות השנה החדשה בסין אשר הובילו למחזורי מסחר נמוכים מהרגיל. מדד MSCI אסיה ירד בכ-0.2%.

 

הבורסות בסינגפור, הונג קונג וסין סגורות היום לרגל השנה החדשה בסין (Lunar). 

בסוף השבוע פורסמו יתרות המט"ח של סין, שירדו זה החודש השלישי ברציפות בעוד הבנק המרכזי הסיני משתמש בהון עתד כדי לנסות לייצב את המערכת הפיננסית ושוק ההון. (לסיפור המלא)