מערכת של תעש: השמדת ספינות ממרחק של 150 ק"מ

המערכת - שמכונה CIDS - Coast & Islands Defense System ומיועדת בין היתר להגנה על תחומי המים הכלכליים של מדינות ועל איים - תיחשף לראשונה בעוד שבוע בקירוב בסלון האווירי שייתקיים בסינגפור

רקטת אקסטרה / באדיבות תעש
רקטת אקסטרה / באדיבות תעש

המינהלת למערכות ארטילריות של חטיבת האש בתעש מערכות השלימה באחרונה פיתוח של מערכת חדשה להגנת חופים. המערכת מבוססת על רקטות ארוכות טווח ומדויקות, מכ"מים ומטוסים ללא טייס - ומיועדת לפגיעה בכלי שיט במרחק רב מהחוף. המערכת - שמכונה CIDS - Coast & Islands Defense System ומיועדת בין היתר להגנה על תחומי המים הכלכליים של מדינות ועל איים - תיחשף לראשונה בעוד שבוע בקירוב בסלון האווירי שייתקיים בסינגפור.

ממלא מקום ראש חטיבת האש בתעש מערכות, תא"ל (במיל') אלי רייטר, אומר כי המערכת מציעה פתרון כולל לאיומים מרוחקים מהים - החל בטווחים של קילומטרים אחדים ועד ל-150 ק"מ בקירוב. האיומים, כמו ספינות אויב, מזוהים באמצעות מכ"מים ומטוסים ללא טייס; מערכת השליטה והבקרה מנתחת אותם ולעברם משוגרות מהחוף רקטות ארוכות טווח ובעלות כושר דיוק גבוה. מדובר ברקטות כמו אקולר, לטווח של כ-40 ק"מ, ורקטות מסוג אקסטרה, שהטווח המרבי שלהן הוא כ-150 ק"מ.

מערכת מסוג זה נמכרה באחרונה לאחת המדינות, ובתעש מערכות מסרבים לחשוף את שמה. רייטר: "בשנים האחרונות ניכרת מגמה של התרחבות הצרכים של מדינות רבות בעולם לשיפור יכולות האש בתווך הימי, והנושא הולך וצובר תאוצה. השימוש ברקטות המדויקות שמציעה תעש מערכות מאפשר פגיעות מדויקות בכלי שיט מסוגים שונים, בזכות פיזור של רסס קטלני שמוציא אותם משימוש".