העיתונות הסינית: האם קורוס תפתח בישראל רכב "חכם"?

בוחנת להקים בישראל מרכז פיתוח שיתמקד בטכנולוגיות לרכב נקי ורכב אוטונומי ■ בקנון בחרו שלא להגיב

יצרנית הרכב הסינית קורוס בוחנת לפתוח בישראל מרכז מחקר ופיתוח מתקדם לרכב. כך מוסרת העיתונות הסינית. על פי המקורות הסיניים, "קורוס מתכננת להקים בישראל מרכז לפיתוח רכב חכם, שיעמוד בחזית הפיתוח של רכב חשמלי, כולל רכב לא מאויש (אוטונומי) וטכנולוגיות אינטליגנציה מלאכותית. טכנולוגיות אלה ישולבו בדור הבא של כלי רכב חשמליים מתוצרת קורוס. מרכז הפיתוח ישמש גם לתמיכה בפלטפורמות הטכנולוגיות העתידיות".

קורוס נמצאת בשליטת חברת קנון הישראלית, שפוצלה אשתקד מהחברה לישראל ונמצאת בשליטת עידן עופר (55%).

העיתונות הסינית לא מסרה את מקור הידיעה אולם היא נכללה כחלק מסיקור אירוע בו הוצגו תוכניות של חטיבת הרכב החשמלי של החברה, שעל הקמתה הכריזה קורוס לאחרונה. בהתאם לתוכנית, המכונה "E-MISSION 2016" יוצג באפריל הקרוב בתערוכת הרכב של ביג'ין אב טיפוס של הרכב החשמלי מבית קורוס, שיתבסס על רכב הכביש-שטח הגדול של החברה "קורוס 5". הפלטפורמה הזו תשמש כבסיס גם לרכב חשמלי והיברידי נטען, שייצא לשוק הסיני במהלך 12 עד 18 החודשים הקרובים. בחברה לישראל בחרו שלא להתייחס לידיעה.

 

יצוין כי מאז שנסגר מרכז המחקר והפיתוח של "בטר פלייס", שגם בה השקיעה החברה לישראל, לפני כשלוש שנים לא פעל בישראל מרכז מו"פ מלא לרכב חשמלי. אולם לאחרונה מסתמנת ישראל כמרכז מומחיות עולמי בתחום טכנולוגיות ההנעה האוטונומיות לרכב, מערכות הנעה חשמליות וכו'.

קנון סובלת מהפסדים גדולים מאחר שהיא ממשיכה ולממן את הפסדי הענק שצוברת קורוס בעקביות (בסך הכול 1.1 מיליארד דולר עד היום). בחמש השנים שבין 2010 ל-2014 יצרה קורוס לקנון הפסד מצטבר של 449 מיליון דולר, ובתשעת החודשים הראשונים של 2015 הוסיפה לה הפסד של 114 מיליון דולר נוספים.

קורוס, יש לציין, מכרה ב-2015 כ-13 אלף מכוניות בסין - יותר מפי שניים מאשר בתקופה המקבילה ב-2014, אלא שמדובר עדיין בהיקפים זניחים במונחי שוק המכוניות הסיני. בחודש ינואר הודיעה קורוס על פרידה ממנכ"ל נוסף, פיל מורטאו, ועל שינוי כיוון נוסף, הפעם אל עבר כלי רכב ידידותיים לסביבה ואוטונומיים - עוד זיגזג בדרכה של החברה, שבתחילה (תחת המותג קוואנטום צ'רי) בכלל הייתה אמורה לייצר רכבי יוקרה. לאחר מכן נרמז כי תייצר רכב חשמלי עבור בטר פלייס המנוחה. לאחר מכן הוסבו התוכניות למכוניות משפחתיות. בדרך סיפרו שיחדרו לאירופה עם רכב סיני בעל סטנדרטים אירופיים ואחר כך אמרו שיתמקדו בשוק הסיני.