סלינגר נגד מגדל: דורשת לשנות את הסכם השכר של דנינו

המפקחת על שוק ההון באוצר טוענת שחלק מהסכם השכר של יו"ר מגדל ביטוח הוא רכיב משתנה, דבר שהאוצר אוסר עליו

יוחנן דנינו / צילום: אמיר מאירי
יוחנן דנינו / צילום: אמיר מאירי

הורדת הידיים בין דורית סלינגר ואגף שוק ההון במשרד האוצר לבין שלמה אליהו ומגדל ממשיכה. הפעם על הכוונת: הסכם השכר של יו"ר מגדל ביטוח, יוחנן דנינו.

במכתב ששלחה סלינגר למגדל ביחס לאופן תשלום התגמול לדנינו, התבקשה החברה לתקן את הסכם תנאי הכהונה של דנינו, בשל תשלום רכיב ההתמדה, שנטען שהוא רכיב משתנה, קרי בונוס, ואין לשלמו ליו"ר דירקטוריון.

באוקטובר, נזכיר, פרסם האוצר הוראות מחייבות לפיהן היו"רים בגופים המוסדיים יזכו מעתה רק לשכר קבוע, ולא יקבלו תגמול משתנה ותלוי תוצאות. כלומר, היו"רים, בניגוד למנכ"לים ולבעלי המשרות האחרים בתאגידים הללו, לא יהיו זכאים לבונוסים, למניות או לאופציות, אלא רק לשכר קבוע שאינו נגזר מתוצאות החברה.

כמו כן הודיעה סלינגר כי עמדתה היא כי בנסיבות המתוארות בתנאי העסקה, ובכלל זה שיעור משרה של 90%, ראוי כי מגדל תשלם את התגמול ישירות ליו"ר הדירקטוריון ולא לחברה בשליטתו.

דמי הניהול של דנינו, בתפקידו כיו"ר מגדל ביטוח, הם בגובה של 187 אלף שקל בחודש (צמודים לעליית המדד). בחישוב שנתי מדובר בתגמולים של 2.24 מיליון שקל (ברוטו). ב-2016 צפויה להסתכם עלות השכר של דנינו בכ-3.1 מיליון שקל, לאחר שעבור תקופת הכהונה הקצרה שלו (פחות מחודשיים) בשלהי 2015 הוא קיבל תגמול בעלול של כחצי מיליון שקל.