סטארט-אפ ישראלי חדש יברר לעובדי היי-טק "כמה הם שווים"

הסטארט-אפ הישראלי WOO (לשעבר Highr.io) השלים סבב גיוס בהיקף של 2.35 מיליון דולר ■ עובדי ההיי-טק יכולים להקים ב-WOO פרופיל אישי, להגדיר את הדרישות שלהם ממקום העבודה, וחברות יכולות להציע להם משרות

הסטארט-אפ הישראלי WOO (לשעבר Highr.io) השלים סבב גיוס בהיקף של 2.35 מיליון דולר. את הסבב הובילו לורד דייויד אליאנס ומשה ליכטמן, בכיר לשעבר במיקרוסופט ישראל. בסבב השתתפה גם קרן Acequia, שאותה מובילים האנק ויגי'ל ופריץ לנמן, בכירים לשעבר במיקרוסופט העולמית.

החברה פעילה בשוק ההשמה אשר מעורר עניין רב בתקופה האחרונה, בעקבות הגאות בהיי-טק. הפתרון של WOO, שהוקמה בשנת 2015, תוקף את סוגיית גיוס העובדים מזווית שונה ומאפשר למעשה לאנשי היי-טק לקבל הערכה לגבי "שווי השוק" שלהם - מבלי להיחשף.

איך זה עובד? WOO מאפשרת לאנשי היי-טק, גם כאלה שאינם מחפשים עבודה באופן אקטיבי, ליצור פרופיל אישי באתר, כאשר בשלב זה ניתן להירשם לשירות רק עם הזמנה אישית. העובדים מגדירים את הדרישות שלהם ממקום העבודה ורק חברה שעונה על הקריטריונים יכולה לפנות לעובד. גם כאשר מתבצעת פנייה כזאת - העובד הוא זה שמחליט, באופן אקטיבי - האם לחשוף את פרטיו בפני החברה. השירות הזה מאפשר גם ל"מחפשים פאסיביים" לקבל מידע על שוק העבודה.

לירן קוצר, שהקים את WOO יחד עם עמי דודו (סמנכ"ל הטכנולוגיות) ומכהן כמנכ"ל החברה אמר היום כי "רוב עובדי ההיי-טק הם עובדים מרוצים בסך הכל, אבל לכולם יש אמביציה להתקדם ואת כולם מסקרן לדעת האם השאיפות האלה ניתנות למימוש. השימוש ב-WOO מאפשר להם לקבל תשובות לשאלות אלו במינימום מאמץ ובאפס סיכון".

- למה בעצם השירות לא פתוח לכל מי שרוצה להשתמש בו?

קוצר: "מכיוון שחשוב לנו לשמור על רמת שירות גבוהה גם לחברות וגם למועמדים, בשלב הזה אנחנו מכניסים את שני הצדדים בצורה מאוזנת כדי לשמר את איכות המוצר, החל מהיום אנחנו נאיץ את קצב הכנסת המועמדים והחברות, חשוב לנו שכאשר הכנסנו משתמש לשירות - החוויה שלו תהיה מוצלחת. זה עדיף מאשר לדחוף ולהגדיל את כמות הלקוחות ללא שום בקרה. בעתיד נשקול לפתוח את השירות ללא צורך בקבלת הזמנה".

החברה מעסיקה כיום 25 עובדים, בהם 23 בישראל והיום השיקה WOO את השירות שלה באופן רשמי באזור סן פרנסיסקו והסביבה (Bay Area). החברה מספרת כי רשימת הלקוחות שלה כוללת יותר מ-100 חברות, החל מסטארט-אפים צעירים ועד לחברות גדולות כמו Wix הישראלית ואפילו תאגידים דוגמת מיקרוסופט. בעתיד הקרוב החברה צפויה לצרף לשירות כ-200 חברות נוספות.

החברה מספרת כי עד כה השתמשו בשירות שלה אלפי עובדים, בארה"ב ובישראל. האפשרות של עובדים לקבל מידע מבלי לחפש עבודה באופן אקטיבי זוכה להצלחה והחברה מדווחת כי 70% מהמועמדים אשר קיבלו פנייה ממעסיקים - אכן יצרו קשר עם המעסיק (החברה לא מפרסמת נתונים לגבי הגיוסים בפועל). לטענת החברה מדובר בשיעורים גבוהים עד פי עשרה ביחס לפלטפורמות אחרות בשוק אשר מציעות גישה למועמדים שאינם מחפשים עבודה באופן אקטיבי. החברה גובה תשלום עבור כל גיוס שבוצע בפועל, אולם בעתיד היא עשויה לשקול מודלים נוספים. בנוסף עשויה WOO להתרחב לסקטורים נוספים, מעבר להיי-טק.

WOO

שנת הקמה: 2015

תחום פעילות: השמה לעובדי היי-טק

מייסדים: לירן קוצר (המנכ"ל) ועמי דודו

גיוסי הון: 2.3 מיליון דולר

משקיעים: דייויד אליאנס, משה ליכטמן וקרן Acequia