נפתלי שני דורש להחליף את הדירקטורים גם באמבלייז

שני, ממייסדי אמבלייז - כיום בי.אס די קראון - מחזיק ב-9.3% ממניותיה

עסקת קומבינציה/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
עסקת קומבינציה/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

נפתלי שני, הנושה של פירמידת החברות שבאמצעותה שולט גרגורי גורטובוי בחברת המזון ויליפוד, מחריף את מאבקו. אחרי שזימן אסיפת בעלי מניות של BGI במטרה להחליף את הדירקטורים בה, דורש כעת שני לכנס אסיפה דומה גם בחברה הבת, בי.אס.די קראון (לשעבר אמבלייז) ולהחליף גם את חברי הדירקטוריון שלה. שני מחזיק ב-9.3% ממניות בי.אס.די, ו-BGI מחזיקה ב-25% מהחברה.

שני, ממייסדי אמבלייז, היה אחד מהמוכרים של מניות השליטה בחברה לידי הבעלים הקודמים בפירמידה, אלכסנדר גרנובסקי, שלימים נקלע לקשיי נזילות ומכר את השליטה לגורטובוי. עם זאת, לא כל התשלום עבור המניות הועבר לשני, ונותר כלפיו חוב של כ-8 מיליון דולר. לפיכך, שני פנה באמצעות בא-כוחו, עו"ד ארנון גיצלטר, והודיע כי לאור הפרת ההתחייבות, הבעלות על מניות הבטוחה עברה לידיו והוא כיום בעל השליטה (67.7%) ב-BGI. בחברה דחו את טענתו.

שני מדגיש היום שהאסיפה ב-BGI תתקיים במועד שנקבע, והחלטותיה יחייבו את החברה, והוא יוצא נגד הודעת החברה, שלפיה הזימון שפרסם אינו חוקי.

"דירקטוריון החברה פעל באופן תמוה ובניגוד לחוק כשסירב לזמן את האסיפה", מסר שני. "הדבר תמוה עוד יותר מאחר והנאמן הציג בפני החברה אישור בעלות על 67.7% ממניות BGI". הוא מאשים את הדירקטורים בניסיון למשוך זמן בגלל אינטרסים זרים לחברה, עבור גורטובוי. "אם גם בי.אס.די תסרב למלא את חובתה על-פי החוק ולזמן אסיפה, ייאלץ בעל המניות, הנאמן, לזמן את האסיפה בעצמו", מציין שני. 

מ-BGI נמסר בתגובה: "מר נפתלי שני הוא נושה של ישראל 18 ומחזיק בבטוחה על מניות השליטה ב-BGI. מר שני מסרב משום מה לפעול על-פי דין ותחת זאת שולח מכתבים ומפרסם הודעות מוזרות. לדעת ישראל 18, כפי שנמסרה לחברה, מר שני אינו בעל מניות בחברה, וממילא אין לו זכות לכינוס אסיפות כלליות או למינוי דירקטורים בחברת BGI". 

החזקות גורטובוי
 החזקות גורטובוי