אחרי רכישת אנדרטון: S&P מעלות מאשררת דירוג לפריון

חברת הדירוג: "למרות גידול ברמת הסיכון, רמת המינוף נותרה נמוכה"

חודשיים אחרי שדירוג החוב של חברת האינטרנט פריון  הוכנס לרשימת מעקב בעקבות רכישה גדולה שביצעה, חברת הדירוג S&P מעלות מאשררת את הדירוג, ומוציאה אותו מרשימת המעקב. הדירוג הוא ilA מינוס, בתחזית דירוג יציבה.

פריון, העוסקת בתחום התוכנות והשירותים למפתחי האפליקציות, רכשה בדצמבר את חברת הפרסום הדיגיטלי מניו-יורק, אנדרטון, תמורת 180 מיליון דולר. במעלות מעריכים שהרכישה תחזק את פרופיל הסיכון העסקי של פריון, על רקע תרומתה להגדלת בסיס ההכנסות וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), והקטנת התלות בפעילות המסורתית של פריון - החיפוש באינטרנט.

לדבריהם, "אנו מעריכים כי רמת הסיכון הפיננסי של פריון גדלה בעקבות העסקה, לנוכח הגידול ברמת החוב ורכישת פעילות שמאופיינת בהשקעות גבוהות יותר בהון חוזר לעומת תחום החיפוש. אף על פי כן, יחסית לחברות בדירוג דומה, רמת המינוף של החברה נותרה נמוכה". הם מציינים כי כתוצאה מהרכישה, גדל היקף החוב ברוטו של פריון מ-38 מיליון דולר ל-102 מיליון דולר.

במעלות מעריכים שפרופיל הסיכון העסקי של פריון ייוותר יציב בטווח הבינוני, ויאפשר לחברה להציג ביצועים תפעוליים ויחסי כיסוי שיתמכו בדירוג הנוכחי, כלומר חוב מתואם ל-EBITDA שנמוך מ-3 (בדירוגים קודמים של פריון דובר על יחס נוקשה יותר, של 1.5). להערכת כלכלני מעלות, הנזילות של פריון היא הולמת. פריון, המנוהלת על-ידי ג'וזף מנדלבאום, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 161 מיליון דולר.