נעילה חיובית בבורסה; רמי לוי טיפסה ב-4.8%, טבע 2%

בורסות אסיה ירדו היום, אך באירופה ובוול סטריט נרשמות עליות ■ היום: יו"רית הפד ג'נט ילן פתחה את עדותה בקונגרס אך לא התייחסה לעתיד המדיניות המוניטרית

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בעליות שערים על רקע הטלטלה בשוקי חו"ל, אך מפגינה איתנות. באסיה נמשכו הירידות החדות, אך בבורסות אירופה ובוול סטריט המסחר מתנהל בעליות. מניות הבנקים והפארמה בלטו בעליות ותמכו במדד המעו"ף. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

 

החשש ליציבות בנקים עובר למרכז הבמה לאחר שעלויות הביטוח לפשיטת רגל של דויטשה בנק (חוזי CDS) זינקו ביותר מ-100%. מנכ"ל הבנק הגרמני ניסה אתמול להרגיע ואמר שהבנק איתן כסלע, אך המשקיעים ממשיכים לחשוש ומוכרים מניות בכל העולם תוך שהם בורחים לנכסים בטוחים כמו הין או הפרנק השווייצרי.

היום דווח בחו"ל כי דויטשה בנק בוחן רכישה עצמית של האג"ח שלו, במהלך שאמור לסייע לו להפחית את החוב בספרים החשבונאיים ולשדר מסר חיובי לשוק. (לסיפור המלא)

האירוע המרכזי היום בשווקים הוא תחילת עדותה בת היומיים של יו"רית הפד ג'נט ילן בקונגרס. ילן פתחה את עדותה וציינה כי התנאים בשווקים הפיננסים פחות תומכים בצמיחה ואם המצב יימשך הוא עלול להכביד על הכלכלה. לדבריה, קיימים סיכונים מהותיים הקשורים לבריאות הכלכלה הסינית. "אם הסיכונים האלה יימשכו, פעילות החוץ והיצוא האמריקאי עלולים להיחלש", לדבריה. עם זאת, ילן איזנה את הגישה הפסימית וטענה כי הכלכלה האמריקאית צפויה להתגבר על האתגרים, לצמוח בקצב מתון ואף "לעקוף את התחזיות שלנו".

מבין המניות שבלטו היום בשוק, אל על  המשיכה לבלוט על רקע הטלטלה בנפט שדווקא מתאושש היום.

כיל  פרסמה אתמול דוחות כספיים ודיווחה על ירידה של 12% בהכנסות אשתקד ועל קיפאון בהכנסות ברבעון הרביעי של 2015.

הדרמה באלון רבוע כחול  נמשכת, בעוד ביג ומגה אור ביטלו את הצעות הרכש שלהן לרבוע נדל"ן , כאשר במקביל גינדי החזקות הגדילה את ההצעה שלה לקבוצה כולה. (לסיפור המלא)

עמוס לוזון, הבעלים החדש של דורי בנייה , מציע למחוק את המניה מהמסחר בבורסה בסכום של 4.7 מיליון שקל בלבד.